دادستان استان لرستان از مجتمع فولاد شهرستان ازنا بازدید کرد

10:40 - 31 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۵۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان استان لرستان از مجتمع فولاد شهرستان ازنا بازدید کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان همراه با مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، فرماندار ازنا و تعدادی از مدیران و کارشناسان استانی، از مجتمع فولاد ازنا بازدید کرد.

خبرگزاری میزان – دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان همراه با تعدادی از مسئولان استانی از مجتمع فولاد شهرستان ازنا بازدید کردند.

در این بازدید چند ساعته که در راستای تحقق شعارسال (مهار تورم، رشد تولید) صورت گرفت، داریوش شاهون‌وند ضمن گفتگو با مدیران، کارشناسان و کارگران مجتمع فولاد ازنا در جریان مسائل، مشکلات و موانع این واحد تولیدی قرار گرفت.

وی با اشاره به نکاتی در خصوص رشد تولید، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته به مصرف کالای داخلی، رفع موانع تولید، رونق تولید و دانش‌بنیان شدن تولید پرداخته‌اند، بنابراین در شعار سال ۱۴۰۲ با توجه به مقدمات فوق و بازشدن راه‌های توسعه تجاری با کشور‌های جهان و بازگشایی دوباره کارخانجات تولیدی در کشور، موضوع مهم رشد تولید را مورد تاکید قرار داده‌اند.

شاهون‌وند ادامه داد با بیان اینکه اصولا یکی از اهداف اصلی دولت‌ها در عرصه اقتصادی، تلاش در جهت افزایش نرخ رشد تولید سرانه و بهبود وضعیت رفاهی جامعه است، افزود: از این رو شناسایی «عوامل موثر بر رشد تولید سرانه و اصلاح روند متغیر‌ها برای اثرگذاری بر نرخ رشد تولید» به عنوان یکی از اهداف کوتاه مدت و بلندمدت اقتصادی مدنظر دولت‌ها قرار داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان، بیان کرد: یکی از متغیر‌های مهم در رشد تولید، مدیریت اقتصادی است؛ بنابراین میزان قابلیت دولت برای طراحی و اجرای کارآمد سیاست‌های صحیح و مناسب تولید و همچنین میزان توجه و احترام شهروندان و حکومت به نهاد‌های حاکم بر روابط متقابل اقتصادی و اجتماعی بین آن‌ها در اعمال مدیریت صحیح نقش بسیار مهمی دارد.

وی ادامه داد: مدیریت صحیح، تشویق به سرمایه‌گذاری در تولید را جایگزین مصرف‌گرایی و رانت‌خواری می‌کند و مانع فعالیت و اثرگذاری نهاد‌هایی می‌شود که توسط کانون‌های قدرت برای کندکردن رشد اقتصادی و تولید، ایجاد شده‌اند و منافع فردی و گروهی خود را بر منافع عموم ترجیح می‌دهند و در مقابل از نهاد‌هایی حمایت می‌کند که ضمن کارآمدی مناسب منافع مردم را حداکثر کرده و بر منافع خود ترجیح می‌دهند، ضمن اینکه فعالیت‌های مولد تقویت و استفاده از نیروی انسانی ماهر و کارآمد را بهبود و رشد تولید را میسر می‌سازد.

شاهون وند افزود: در مدیریت اقتصادی مطلوب، چند شاخص «کنترل فساد، پاسخگویی مجریان اقتصادی، ثبات سیاسی، کارآمدی دولتمردان اقتصادی، کیفیت مقررات اقتصادی، بالارفتن بهره‌وری نیروی کار، حاکمیت قانون، رشد تجارت خارجی، رشد و سرمایه‌گذاری در تولید» به‌عنوان عوامل رشد تولید مورد توجه و تقویت قرار می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان همچنین تاکید کرد: دستگاه قضایی استان برای هموار کردن مسیر و اجرای عدالت جهت رشد تولید و رونق اقتصادی استان با تمام توان در کنار همه نهاد‌های حاکمیتی، تولید کنندگان و صنعتگران ایستاده است.

در این بازدید جعفری مدیرکل (سازمان صنعت، معدن و تجارت) استان و فاتحی (فرماندار ازنا) و تعدادی از مدیران و کارشناسان استانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان را همراهی کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی بازدید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *