شبح مرگ در زندان‎های آمریکا به دلیل گرمای هوا

7:30 - 16 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۷۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شبح مرگ در زندان‎های آمریکا به دلیل گرمای هوا
موج گرمای شدید در آمریکا زندانیان را در ایالت‌هایی مانند تگزاس با زندان‌های بدون تهویه مناسب با خطر مرگ مواجه کرده است.

خبرگزاری میزان - تابستان امسال، ایالت تگزاس مانند سراسر آمریکا از امواج گرمایی ناشی از بحران آب و هوایی در امان نبوده است، در حالی که ماه ژوئن بالاترین دمای ثبت شده را در شهر‌هایی مانند لاردو، دل ریو، سان آنجلو و ... به همراه داشت.

به گفته کارشناسان آب و هوایی، جولای ممکن است گرم‌ترین ماه در تاریخ جهان باشد و حتی در زندان‌های تگزاس اوضاع بدتر است.

زندان‌ها بدون سیستم تهویه

طبق تحقیقات «تگزاس تریبون»، حدود ۷۰ زندان از ۱۰۰ زندان این ایالت تهویه مطبوع مناسب ندارند؛ بسیاری از آن‌ها فاقد هرگونه تهویه هستند و به گفته افراد زندانی و مدافعان عدالت کیفری، این باعث می‌شود که زندانیان از گرمای شدید رنج ببرند که اغلب کشنده است.

در سراسر این ایالت، در زندان‌هایی که فاقد سیستم خنک‌کننده هستند، حدود ۱۰۰ هزار زندانی در سلول‌های بتنی و فلزی که به عنوان تله گرما عمل می‌کنند، با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند؛ برآورد می‌شود که دمای داخل زندان‌ها به طور منظم به بالای ۱۱۵ درجه فارنهایت (۴۶ درجه سانتیگراد) افزایش می‌یابد و حتی به ۱۴۹ درجه فارنهایت نیز رسیده است که افراد را تا مرز بحران روحی یا جسمی یا حتی مرگ سوق می‌دهد.

روایت زندانیان از وضعیت بحرانی زندان‌ها 

شرایط داخل زندان‌های ویران و شلوغ به نقطه بحران رسیده و زندانیان گفته‌اند که تقریبا شبانه‌روز در داخل سلول‌هایی که از آن‌ها به عنوان کوره یاد می‌کنند، گرفتار شده‌اند.

«ریموند گونزالس»، ۴۸ ساله، زندگی روزمره را در «فرگوسن»، یکی از قدیمی‌ترین زندان‎ها، که همچنین هیچ خنک کننده‌ای ندارد، توصیف کرد؛ او سلول خود را «فِر» نامید و گفت که تنها دو بار در هفته و هر بار یک ساعت اجازه خروج از آن را دارد.

به گفته وی، نور خورشید داغ تمام روز به سلول او می‌تابد و زمانی که او یا هم‎بندانش سعی می‌کنند با پوشاندن قسمتی از سلول جلوی تابش نور را بگیرند، با اقدامات تنبیهی مواجه می‌شوند.

تگزاس یکی از حداقل ۱۳ ایالت بدون تهویه مطبوع عمومی زندان است. حدود ۷۰ درصد از واحد‌های آن دارای سیستم خنک کننده جزئی یا بدون سیستم خنک کننده هستند.

«آمیت دومینیک»، رئیس انجمن حامیان جامعه زندان‌های تگزاس (TPCA) که با زندانیان و خانواده‌های آن‌ها کار می‌کند، برآورد کرده که با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار زندانی در سلول‌های بسیار داغ، زندانیان با خطراتی حتی مرگ مواجه می‌شوند.

مرگ ۲۷۱ زمندای در دو دهه 

مطالعات بیرونی نشان می‌دهد که در دو دهه گذشته ۲۷۱ زندانی به دلایل گرما در زندان‌های تگزاس بدون تهویه مطبوع جان خود را از دست داده‌اند.

مدافعان حقوق بشری تگزاس، ایالتی با ۳۳ میلیارد دلار مازاد بودجه و یکی از بزرگ‌ترین بودجه‌های زندان در آمریکا، را تحت فشار قرار داده‌اند تا بر روی تهویه مطبوع بیشتر برای زندان‌های خود سرمایه‌گذاری کند، که با بدتر شدن بحران آب‌وهوایی به کار خود ادامه خواهد داد.

در این هفته، بیش از یک سوم از جمعیت آمریکا تحت هشدار‌های گرمای بیش از حد و توصیه‌های مربوط به گرما بودند؛ ده‌ها شهر و ایالت بزرگ در هفته‌های اخیر رکورد‌های دمایی جدیدی را ثبت کرده‌اند، از جمله باتون روژ، لوئیزیانا، که گرم‌ترین ماه ژوئن خود را ثبت کرد.

زندان‌های میزوری

به گزارش «ایندیپندنت»، در حالی که امواج گرما سراسر غرب میانه را فرا می‌گیرد، زندانیان در میزوری به طور فزاینده‌ای از افزایش دمای داخل زندان‌ها می‌ترسند.

آن‌ها در ساختمان‌های بتنی زندگی می‌کنند که گرما را حفظ می‌کنند؛ از آنجایی که دمای زمین در تابستان امسال به بالاترین رقم ثبت شده خود می‌رسد، افرادی که در زندان‌های میزوری زندانی هستند شرایطی را شبیه به یک اجاق پخت و پز یا مانند «شنا کردن در ابری» از رطوبت توصیف می‌کنند.

در سال ۲۰۱۹، ابتکار سیاست زندان، میزوری را در فهرستی از «ایالت‌های معروف» قرار داد که فاقد تهویه مطبوع جهانی در زندان‌ها هستند و کانزاس نیز در این فهرست قرار دارد.

وجود تهویه مطبوع در زندان‌های ایالتی به طور کامل از سوی وزارت اصلاح و تربیت آمریکا تصمیم‎گیری نمی‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *