رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیاه‌پوستان عمده موارد بازداشت از سوی پلیس آمریکا

17:25 - 16 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۷۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاه‌پوستان عمده موارد بازداشت از سوی پلیس آمریکا
سیاه‌پوستان در ایالت‌ها و شهرهای مختلف آمریکا عمده موارد بازداشت از سوی پلیس را تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش جدیدی که «کنت مجیا»، ناظر شهر لس‌آنجلس منتشر کرده، اداره پلیس این شهر سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌تبار/لاتینی‌ها را بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ به میزان نامتناسب دستگیر کرده است.

به گزارش «فاکس نیوز»، این گزارش نشان می‌دهد که حدود ۷۸ درصد از همه دستگیری‌های پلیس لس آنجلس در آن دوره زمانی سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌تبار/لاتینی بوده‌اند، علی‌رغم اینکه این گروه فقط ۵۶ درصد از جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند.

این گزارش شامل نقشه‌ای بود که نزدیک به ۳۰۰ هزار دستگیری پلیس لس آنجلس در چهار سال گذشته را نشان می‌داد؛ بر اساس گزارش «مجیا»، این داده‌ها «اولین باری است که داده‌ها بدون محدودیت برای عموم قابل دسترسی و نقشه برداری شده اند.»

بر اساس گزارش ارائه شده، بخشی از این بازداشت‌ها از سوی نهاد‌های خصوصی همکار با پلیس لس آنجلس صورت گرفته است.

این گزارش بر تنها داده‌های دستگیری جامع و در دسترس عمومی پلیس لس آنجلس استوار است که آن‌ها هر هفته در پورتال داده باز این شهر به روز رسانی می‌شوند.

اختلاف نژادی در دستگیری‌های صورت گرفته از سوی پلیس لس آنجلس وجود دارد؛ اینکه سیاه پوستان و لاتین تبار‌ها به میزان نامتناسبی دستگیر می‌شوند.

استناد به این آمار‌ها که بر جرم‌انگاری جوامعی که بیش از حد با پلیس مواجهند، به حاشیه رانده شده، محروم از حقوق و تبعیض هستند، تاکید دارند، کلیشه‌های نژادپرستانه را در تلاش برای توجیه نظارت بیش از حد بر جوامع و محله‌های محروم را نشان می‌دهد.

هر دستگیری باید به تنهایی ریشه در دلایل و شواهد احتمالی از جمله روایت قربانیان و شاهدان، شواهد پزشکی قانونی در صورت وجود، داشته باشد و جدیدترین ظهور فیلم‌های پوشیده از بدن که اقدامات همه افراد درگیر را ضبط می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *