بازداشت خشونت‌آمیز شهروند سیاه‌پوست از سوی پلیس آمریکا

8:27 - 02 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۲۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازداشت خشونت‌آمیز شهروند سیاه‌پوست از سوی پلیس آمریکا
ایست و بازرسی‌های ترافیکی برای شهروندان سیاهپوست در آمریکا به منزله قرار گرفتن در معرض خطر مرگ به دست پلیس است.

خبرگزاری میزان – در روز‌های اخیر ویدئویی از حمله سگ پلیس ایالت «اوهایو» به یک شهروند سیاهپوست در جریان یک رویداد ترافیکی منتشر شد.

به گزارش «سی‌ان‌ان و رویترز»، بر اساس این ویدئو در ساعت ۹:۳۰ صبح روز چهارم جولای، در بزرگراهی در ایالت «اوهایو» یک سگ نژاد ژرمن شپرد پلیس به یک شهروند سیاهپوست که دست‌هایش را بالا گرفته و روی زانوهایش نشسته حمله کرده و وی را گاز می‌گیرد.

آن چه در این ویدئو مشخص است، راننده سیاهپوست دستور پلیس مبنی بر زانو زدن و بالا بردن دست‌ها را اجرا می‌کند؛ با وجود این سگ به سمت وی رها شد و بازوی این شهروند سیاهپوست آمریکایی را گاز گرفت.

مقام‌های ایالت «اوهایو» می‌گویند که تحقیقات درباره این که چرا سگ پلیس به «جاداریوس رز»، راننده ۲۳ ساله کامیونی که از دستورات پلیس مبنی بر زانو زدن و بالا بردن دست هایش اطاعت کرده بود، در جریان است.

ویدئوی این حادثه تا روز ۲۱ جولای منتشر نشد.

پلیس بزرگراه ایالت «اوهایو» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شهروند سیاهپوست ابتدا بازداشت شد و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت؛ «رز» پس از مداوا در اختیار پلیس قرار گرفت و به دلیل نقض قوانین ترافیکی به زندان محکوم شد.

«رز» در بیمارستان به پلیس گفت که نمی‌داند چرا پلیس وی را متوقف کرد، زیرا خلاف ترافیکی را انجام نداده است؛ وی نهایتا ۷ جولای از زندان آزاد شد.

این بیانیه همچنین مدعی شد که هنگامی که پلیس بزرگراه در حال صدور فرمان‌های شفاهی به «رز» بودند، پلیس «سیرکلویل» سگ خود را به سمت وی فرستاد.

اداره پلیس «سیرکلویل» ایالت «اوهایو» نیز اعلام کرد که هیئت بازبینی در حال انجام تحقیقات در این رابطه است.

پلیس «سیرکلویل» درباره وضعیت افسر پلیسی که سگ را به سمت «رز» رها کرد، چیزی نگفت و مشخص نیست که این افسر پلیس در طول تحقیقات به مرخصی فرستاده شده یا خیر.

در عین حال، رئیس انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان آمریکا گفت: این نوع رفتار وحشیانه خاطرات و تصاویر وحشتناکی از رها کردن سگ‌ها به سمت فعالان حقوق بشری آمریکا در جنوب در دهه ۱۹۶۰ را زنده کرد.

وی افزود: این رفتار‌ها بازتاب رفتار ناعادلانه و تبعیض آمیزی است که با سیاه پوستان در می‌سی سی پی، جورجیا و آلاباما رخ داده است و ما نمی‌خواهیم دوباره آن را به یاد بیاوریم؛ ما امیدواریم که تحقیقات کاملی انجام و عدالت اجرا شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *