رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جریان سریع مصرف فنتانیل در میان جوامع مختلف آمریکا

15:50 - 09 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۵۸۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جریان سریع مصرف فنتانیل در میان جوامع مختلف آمریکا
مصرف ماده مخدر فنتانیل در میان جوامع مختلف در آمریکا با سرعتی فزاینده در حال گسترش است.

خبرگزاری میزان - یک نماینده جمهوری‎خواه کنگره آمریکا اخیرا گفت که ماده مخدر «فنتانیل» با روندی سریع به جوامع مختلف آمریکا سرازیر شده و منجر به سطوح بالا و تاریخی مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر می‌شود.

به گزارش «آناتولی»، «جیمز کومر»، رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا در یک جلسه استماع این کمیته گفت: در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰ هزار نفر بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر در آمریکا جان خود را از دست دادند که اکثریت آن‌ها ناشی از فنتانیل بوده است.

وی گفت: ما باید به نظارت بر تلاش‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از این فجایع ادامه دهیم و باید اطمینان حاصل شود که برنامه‌ها از بهترین منابع موجود استفاده می‌کنند و وجوه مالیات دهندگان را هدف قرار می‌دهند که بیشترین تأثیر را خواهند داشت.

او دولت بایدن را متهم کرد که مسئول بحران مرزی است و گفت: سیاست‌های این دولت منابع و نیروی انسانی را از تأمین امنیت مرز‌ها منحرف کرده است.

هر ۵ دقیقه یک مرگ

«راهول گوپتا»، مدیر دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر آمریکا، گفت: با مرگ یک آمریکایی در هر پنج دقیقه بر اثر مواد مخدر، ما نمی‌توانیم فقط بر عرضه یا فقط بر تقاضا تمرکز کنیم.

وی افزود: ما باید هر دو را انجام دهیم، زیرا نمی‌توانیم با آن افراد به طور یکسان رفتار کنیم؛ بنابراین نتیجه نهایی این است که قاچاق مواد مخدر جرم است و باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد و اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری است که باید درمان شود.

آژانس اجرای قانون آلاباما (ALEA) اخیرا اعلام کرد که اقداماتی را برای هشدار و آموزش مردم در مورد افزایش قاچاق فنتانیل مخلوط با «زایلازین» انجام خواهد داد.

افزایش نگران کننده زایلازین

یکی از نگران کننده‌ترین مسائل مربوط به افزایش استفاده از زایلازین (داروی زامبی) و فنتانیل این واقعیت است که زایلازین یک اپیوئید نیست؛ «هال تیلور»، دبیر ALEA در بیانیه‌ای گفت: این بدان معناست که نالوکسان (Narcan) (جهت رفع کامل یا بخشی از اثر داروهای اپیوئیدی) اثرات خود را معکوس نمی‌کند و مصرف‌کنندگان را در معرض خطر بالاتر مسمومیت دارویی کشنده قرار می‌دهد.

در همین حال، آمریکا، مکزیک و کانادا هفته گذشته پس از دومین جلسه کمیته سه جانبه فنتانیل بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: سه مقام بر تعهدات خود برای مقابله مشترک با بلای مرگبار مواد مخدر مصنوعی تاکید کردند و درباره اقداماتی که ما برای تحقق آن‌ها انجام می‌دهیم بحث کردند.

مرگ و میر ناشی از مواد مخدر

داده‌های جدید فدرال نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر شامل کوکائین و مواد افیونی در دهه گذشته افزایش یافته است.

گزارشی که از سوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری منتشر شد، به داده‌های مرگ و میر از سیستم ملی آمار حیاتی بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۲۱ پرداخت.

نتایج نشان داد که در سال ۲۰۲۱، ۷۸.۶ درصد از مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر شامل کوکائین نیز شامل یک ماده افیونی بود.

علاوه بر این، میزان مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر که شامل کوکائین و مواد افیونی می‌شود، ۵.۹ در هر ۱۰۰ هزار مرگ در سال ۲۰۲۱ بود که بیش از هفت برابر نرخ در سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود.

نویسندگان در این گزارش می‌نویسند: از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱، میزان مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد کوکائین و مواد افیونی سریعتر از مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد کوکائین، اما بدون مواد افیونی افزایش یافت.

در نیمه نخست دهه ۲۰۱۰، میزان مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد دارو‌های محرک روانی بدون مواد افیونی بیشتر بود، اما تا سال ۲۰۱۷، میزان مرگ و میر ناشی از تحریک‌کننده‌های روانی با مواد افیونی از آن پیشی گرفت.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *