رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان: روابط ایران و ترکیه، روابطی دوستانه، برادرانه و استراتژیک است

21:36 - 31 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۰۱۴
امیرعبداللهیان: روابط ایران و ترکیه، روابطی دوستانه، برادرانه و استراتژیک است
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود روابط دو کشور را روابطی دوستانه، برادرانه و استراتژیک توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه عصر امروز در گفتگوی تلفنی ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با تقدیر از مواضع ترکیه در محکومیت اهانت به قرآن کریم، پیشنهاد کرد نشست فوق العاده وزرای خارجه کشور‌های اسلامی در اسرع وقت برگزار گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط دو کشور را روابطی دوستانه، برادرانه و استراتژیک توصیف کرد و ضمن دعوت از وزیر خارجه ترکیه برای سفر به تهران، از آمادگی کشورمان برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران خبر داد.

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز ضمن محکومیت مجدد اهانت به قرآن کریم، از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان برای برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی استقبال نمود.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین ضمن تشکر از دعوت وزیر امور خارجه کشورمان، از سفر خود به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: امیرعبدالهیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *