دیدار وزیر دولت قطر در امور خارجی با امیرعبداللهیان و باقری/تاکید بر روابط همه‌جانبه و رو به پیشرفت تهران و دوحه

16:13 - 01 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۲۰۸
دیدار وزیر دولت قطر در امور خارجی با امیرعبداللهیان و باقری/تاکید بر روابط همه‌جانبه و رو به پیشرفت تهران و دوحه
وزیر مشاور دولت قطر در امور خارجی در جریان سفر به ایران با وزیر امور خارجه و معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‎وگو کرد.

خبرگزاری میزان - «محمد الخلیفی»، وزیر مشاور دولت قطر در امور خارجی روز یکشنبه در جریان سفر به ایران با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‎وگو کرد.

این مقام دولت قطر همچنین در سفر به تهران با «علی باقری»، معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و درباره روابط دوجانبه و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه  دو کشور رایزنی و گفت‎وگو کرد.

باقری در این دیدار با اشاره به فاجعه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در چند کشور اروپایی، گفت: قرآن سوزی حد اعلی جسارت به محضر قدسی کتاب آسمانی مسلمانان و به معنای زیر پا گذاشتن حقوق اولیه و بدیهی دو میلیارد انسان است و تکرار این جنایت در اروپا مصداق بارز و کامل نقض حقوق بشر توسط مدعیان دروغین حقوق بشر است.

معاون سیاسی وزیر خارجه با تاکید بر جایگاه فکر و اندیشه در تعالی و تکامل انسان، اظهار کرد: اندیشه‎سوزی در اروپا نشانگر انحطاط جایگاه رشد و پیشرفت انسان در میان مدعیان توسعه و پیشرفت جهانی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به فاجعه آتش زدن قرآن کریم در چند کشور اروپایی، بیان کرد: به آتش کشیدن قرآن به معنای جشن بازگشت اهریمن جهالت و رجعت دوران تاریک قرون وسطا به این کشور‌ها است. 

باقری با اشاره به بهانه دولت‌های سوید و دانمارک مبنی بر پایبندی آن‌ها به آزادی بیان برای توجیه قرآن سوزی در این کشورها، گفت: به آتش کشیدن کتاب و فکر و اندیشه، آزادی نیست، بلکه عین توحش است و این دولت‌ها مسوولیت دارند تا جلوی وحشی‌گری فرهنگی را در کشور‌های خود بگیرند و همه دولت‌های مسئول در جهان به‌ویژه دولت‌های اسلامی وظیفه دارند تا با تجمیع ظرفیت‌ها و همافزایی در قالب فردی و جمعی با توحش فرهنگی مقابله جدی کنند.

«محمد الخلیفی» نیز با اشاره به روابط همه‌جانبه و رو به پیشرفت تهران و دوحه، استمرار و پیوستگی رایزنی‌های مقام‌های وزارت خارجه دو کشور را نشانه اراده جدی برای رفع موانع در مسیر توسعه مناسبات و گشودن دریچه‌های جدید برای همکاری برشمرد و بر عزم کشورش برای ارتقای روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد.

در این دیدار دو دیپلمات ارشد ایرانی و قطری بر نفرت جهان اسلام از جنایت جسارت به ساحت قرآن کریم تاکید کرده و اقدام جمعی کشور‌های اسلامی به‌ویژه از طریق سازمان همکاری اسلامی را خواستار شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *