چرخه تروما و سوءاستفاده در زندان‌های آمریکا/رشد نرخ خودکشی زندانیان

8:40 - 31 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۸۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
چرخه تروما و سوءاستفاده در زندان‌های آمریکا/رشد نرخ خودکشی زندانیان
خودکشی در زندان‌های آمریکا به عنوان مرگ‌های قابل اجتناب نیاز به بررسی و رسیدگی واقعی دارند.

خبرگزاری میزان – انسان‎زدایی و خشونت‎خواهی پدیده‌هایی هستند که در زندان‌های آمریکا به رویه تبدیل شده‎اند؛ همین امر سبب شده تا نرخ خودکشی در این مراکز قابل توجه باشد؛ تا جایی که خودکشی در زندان‌های آمریکا به عامل اصلی مرگ و میر تبدیل شده است.

چرخه تروما و سوءاستفاده

تجربه‌های آسیب‎زا یکی از دلایل تماس با سیستم عدالت کیفری در آمریکاست؛ بر اساس بررسی‌ها ۹۸ درصد از جمعیت زندانیان در آمریکا دستکم یک تجربه نامطلوب دوران کودکی اعم از خشونت، آزار جنسی، والدین معتاد به الکل و مواد مخدر، ... را دارند.

افرادی که ۴ یا بیش از آن، از این دست تجربه‌ها را دارند، ۷ برابر بیشتر در احتمال رفتن به زندان قرار دارند و ۱۵ برابر بیشتر احتمال دارد که در زندان دست به خودکشی بزنند.

منتقدان ساختار و سیاست سیستم زندان‌های آمریکا تاکید دارند که این مراکز چرخه خشونت را تداوم می‌بخشند؛ در واقع این مراکز به عنوان محل تنبیه قربانیان خشونت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این در حالی است که در زندان‌های پر ازدحام آمریکا خشونت به عنوانی یکی از اجزای عادی زندان پذیرفته شده است؛ بنابراین قربانیان خشونت خارج از زندان، در زندان‌ها با خشونتی به مراتب مرگبار‌تر و عریان‌تر مواجه می‌شوند و ناامنی بیشتری را تجربه می‌کنند.

در عین حال، زندانیانی که در زندان مورد خشونت قرار می‌گیرند، هیچ حمایت بهداشت روانی دریافت نمی‌کنند.

وقوع مکرر مرگ‌های قابل پیشگیری

محرک‌های متعددی برای خودکشی در زندان‌های آمریکا به عنوان مرگ‌های قابل پیشگیری وجود دارند؛ این محرک‌ها عبارتند از: سلامت روانی ضعیف به موازات دسترسی اندک به درمان بهداشت روان، سطوح بالای استرس، ازدحام جمعیت، خشونت در میان زندانیان و از سوی کارکنان، ...

عمده خودکشی‌ها در زندان‌های آمریکا در دوره‌های پر خطر از جمله ۲۴ ساعت نخست حبس، انتظار برای محاکمه و انتظار برای صدور حکم رخ می‌دهند.

بررسی‌های علمی نشان می‌دهند که خودکشی در زندان‌ها قابل پیشگیری هستند و کارکنان زندان‌ها باید برای این مسئله آموزش ببینند.

خودکشی عامل اصلی مرگ و میر در زندان‌های آمریکا

خودکشی، عامل اصلی مرگ و میر در زندان‌های آمریکاست.

بر اساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ تعداد خودکشی‌ها در زندان‌های ایالتی آمریکا ۸۵ درصد، در زندان‌های فدرال این کشور ۶۱ درصد و در زندان‌های محلی ۱۳ درصد افزایش داشت.

کارشناسان تاکید دارند که اداره آمار وزارت دادگستری سه سالی عقب است و این آمار همه مرگ و میر‌های ناشی از خودکشی در زندان‌های این کشور را شامل نمی‌شود.

آن‌ها می‌گویند که وجود آمار‌های موثق و واقعی می‌تواند به حل و فصل این بحران کمک کند، اما زندان‌های آمریکا نه تنها افراد بلکه شفافیت را نیز حبس می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *