رئیس کل دادگستری استان فارس: اراده و تاکید دستگاه قضایی بر حرکت چرخ تولید و صنعت است

18:44 - 28 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۴۵۳۵
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
رئیس کل دادگستری استان فارس: اراده و تاکید دستگاه قضایی بر حرکت چرخ تولید و صنعت است
رئیس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر اینکه از فعالیت اقتصادی سالم و پویا حمایت می‌کنیم، گفت: اراده و تاکید دستگاه قضایی استان بر حرکت چرخ تولید و صنعت است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری کل استان فارس با بیان اینکه اراده و تاکید ما بر حرکت چرخ تولید و صنعت استان فارس است، گفت: بر این باوریم که باید از ظرفیت فضل و رأفت قانون برای حمایت از تولید و اقتصاد بهره برد و ما در دادگستری استان در همین راستا از فعالیت اقتصادی سالم و پویا حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس، بیان کرد: باید نهاد‌های مسئول و مدیران آن‌ها هر نوع مانع در سطح استان فارس در مسیر تولید را رفع کنند و اجازه جولان افراد کارشکن در این حوزه را ندهند و ما در این مسیر هر فردی که به صنعت و اشتغال استان لطمه وارد کند و یا مانع توسعه تولید شود در چارچوب قانون، برخورد قضایی خواهیم کرد.

وی افزود: ایجاد موانع از سوی افراد بر سر راه تولید و اشتغال استان، ضمن تعطیلی واحد‌های تولیدی استان، تبعات فراگیر و گسترده اجتماعی دارد لذا دستگاه قضا به عنوان حامی حقوق  عامه مردم از بخش اقتصاد، تولید و صنعت استان حمایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌ها با محوریت اقتصادی و حمایت از تولید داخلی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با اعلام شعار سال، مسیر حرکت جهادی مردم و مسئولان را مشخص می‌کنند و همه ما موظفیم در راستای عمل به منویات رهبری و اجرای این سیاست راهبردی گام برداریم.

وی در بخش دیگری اضافه کرد: لازم است که همه مسئولان در جهت اجرای اقدامات فرا قوه‌ای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی به رونق اقتصاد و اشتغال در جهت جبران کمبود‌های موجود در سایر حوزه‌ها کمک کنند که خوشبختانه بر اساس ارزیابی‌ها در سطح کشور، اقدامات بسیار ارزشمند و خوبی در کار ‌گروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی استان انجام شده است.

رئیس شورای قضایی استان فارس، ادامه داد: ستاد‌هایی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی بر این مبنا تشکیل شده که از قانون نهایت استفاده مثبت در جهت حرکت چرخ صنعت و تولید شود نه اینکه از خود قانون به عنوان مانع استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی و تعامل خوب اتاق بازرگانی فارس و دستگاه قضایی استان، عنوان کرد: اتاق بازرگانی فارس در بسیاری از زمینه‌های اقتصاد و توسعه استان، اقدامات خوبی را تاکنون انجام داده است که ما در برخی از زمینه‌ها در تسهیل فضای کسب و کار پیشرو هستیم و انتظار داریم ایده‌پردازی و خلاقیت اتاق بازرگانی استان با تکیه بر دانش و تجربیات اجرایی بالا در ارائه راهکار‌های حل مشکلات اقتصادی استان مستمر باشد و الگو‌های توسعه‌ای را برای ارائه به کشور و استان تهیه کند.

در ادمه این جلسه محمدصادق حمیدیان، رئیس اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: تلاش ما در دور دهم اتاق بازرگانی فارس بر بهبود فضای کسب و کار استان، جلوگیری از تعطیلی و رکود واحد‌های تولیدی و رونق تولید و صنعت استان است که در این زمینه تعامل و هم‌افزایی با تمام دستگاه‌های اجرایی استان را مدنظر داریم.

وی با تاکید بر اینکه در کنار بخش دولتی هستیم و مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی را احصاء و همراه با پیشنهاد‌های کاربردی و کارشناسی در جهت رفع موانع، ارائه می‌دهیم، بیان کرد: حیات کشور از مسیر رشد اقتصادی و رونق تولید می‌گذرد و تولید، اقتصاد و معیشت عمومی از مهمترین امور در جامعه است که اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی توجه به رونق تولید و حفظ واحد‌های تولیدی استان را با جدیت دنبال می‌کند.

در این جلسه سایر اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس نیز به بیان دیدگاه‌های خود درباره تعاملات دو‌سویه با مجموعه قضایی استان و کمک به تحقق شعار سال پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *