دادگستری استان فارس دیدارهای مردمی منظم و پرتعدادی را در دستور کار خود قرار داده است

23:35 - 02 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۶۴۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تعداد نظرات: ۵ دیدگاه
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: یکی از مواردی که در دادگستری استان فارس و در راستای خدمت رسانی بهتر با جدیت دنبال می شود دادرسی الکترونیکی است.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه سی امین دیدار مردمی مسئولان قضایی استان گفت: نتیجه و ثمره اجرای سند تحول قضایی رضایت مردم است که به همین منظور ما در دستگاه قضایی این موضوع مهم را مد نظر قرار داده ایم و در این مسیر حرکت می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: تعداد زیادی از مردم، حتی از شهرستان های تابعه در روزهای سه شنبه و در طول ایام هفته با رئیس کل و معاونین دادگستری ملاقات دارند و ما در مجموعه دادگستری فارس ضمن تسهیل ملاقات های عمومی با مسئولان ارشد قضایی استان ترتیبی اتخاذ کرده ایم که روسا و دادستان های در کلیه حوزه قضایی استان هم ملاقات های مردمی منظمی داشته باشند و به امور مردم به نحو احسن رسیدگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در دادگستری استان فارس و در راستای خدمت رسانی بهتر با جدیت دنبال می شود دادرسی الکترونیکی است گفت: این امر منافع متقابلی برای مراجعان و مجموعه قضایی دارد که از جمله آن صرفه جویی در وقت و دسترسی آسان به خدمات قضایی است.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه اصحاب پرونده با استفاده از خدمات الکترونیکی می توانند از منازل بدون حضور در مراجع قضایی از روند رسیدگی به پرونده های خود مطلع شوند گفت: مراجعات کمتر ارباب رجوع در نتیجه توسعه خدمات الکترونیک قضایی باعث فراغ بال بهتر دادگستری در رسیدگی به پرونده های مهم و توجه به زیرساخت ها خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلیمن موسوی با تأکید بر اینکه در بررسی وضعیت عملکردی دادگستری های کشور دادگستری فارس از حیث امتیازات عملکردی و ابلاغات الکترونیک پیشرفت های قابل قبولی داشته است گفت: مراجع قضایی استان فارس در رسیدگی سریع و قاطع به جرائم مهم و خشن به صورت فوق العاده عمل کرده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص توجه به مراجعان و تکریم ارباب رجوع نیز گفت: در روزهای سه شنبه هر هفته تیمی از قضات متشکل از 5 تن از معاونین قضایی یک روز کامل را به بررسی مشکلات مراجعان اختصاص می دهند این در حالی است که در طول ایام هفته درب اتاق رئیس کل و معاونین به روی مراجعان باز است و درخواست های متعدد مردمی را بررسی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی وضعیت اتقان آراء در دادگستری استان فارس را  مطابق تحلیل های آماری معاونت راهبردی مناسب ارزیابی کرد و افزود: به همین علت  پذیرش ایراد در پرونده ها به استناد ماده 477 با نظارت هیأت 5 نفره ناظر متشکل از معاونین قضایی و قضات خبره استان در پایین ترین حد ممکن در مقایسه با سایر استان ها قرار دارد.

گفتنی از در این دیدار 60 نفر از مراجعان با رئیس کل دادگستری ، معاونین قضایی و قاضی حوزه ریاست دادگستری ملاقات کردند و در چارچوب مقررات ضمن پاسخ به درخواست های آنان توسط رئیس کل دادگستری استان دستورات پیگیری صادر شد.

انتهای پیام/



فرهاد شیبانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
0
سلام وقت بخیر
تقاضای ملاقات با دکتر اشرافی معاون منابع انسانی مرکز آموزشی قضات استان فارس را دارم
مجیدروستا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
0
0
عالی بود
اﺳﻤﺎﻋﻴﻞ ﺑﻬﻤﻦ ﭘﻮﺭ اﻳﮕﺪﺭ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
0
0
ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻳﺎﺭﻱ ﺗﺎﻥ و ﻛﻤﻚ ﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﻮﻓﻖ ﺳﺮﺑﻠﻨﺪ ﺑﺎﺷﻴﺪ
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
0
0
سلام چگونه می توانم ملاقات حضوری با رئیس کل دادگستری فارس داشته باشم
ملیحه خدابنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
0
با سلام و وقت بخیر
بنده الان چهارساله سرشوهرم کلاه گذاشتن ماشین ثبت نام کردند ولی پولشون خوردن الان طرف تو زندان کلی هم شاکی داره ولی چهارساله به پرونده ما رسیدگی نشده توروخدا یکاری کنید همه پول و زحمتمون رفت.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *