نژادپرستی نهادی در سازمان بهداشت ملی انگلیس

11:31 - 22 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۳۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نژادپرستی نهادی در سازمان بهداشت ملی انگلیس
یک گزارش می‌گوید از هر ۱۰ نفر ۶ نفر از افراد اقلیت نژادی در سیستم سازمان بهداشت ملی انگلیس با نژادپرستی آشکار یا پنهان روبرو هستند.

خبرگزاری میزان - «آدریان جیمز»، مدیر کالج روان‌پزشکان انگلیس، می‌گوید که نژادپرستی نهادی در سازمان بهداشت ملی انگلیس به بیماران آسیب می‌زند و به خروج کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی از این سازمان انجامیده است.

وی معتقد است که همچنین کارفرمایان برای مقابله با آزار کارکنان این بخش بسیار کند عمل می‌کنند.

به گزارش «بی‌ام‌جی»، «جیمز» در سخنرانی در یک کنگره بین‌المللی در لیورپول، اظهار کرد: نژادپرستی نهادی در جامعه انگلیس شایع بوده و سازمان بهداشت ملی از این موضوع مصون نیست. ما شاهد اثرات مخرب نژادپرستی بر همکارانی هستیم که به صورت دسته جمعی از این سازمان خارج می‌شوند.

به گفته وی، مقابله با نژادپرستی بخش مهمی از تقویت و حفظ نیروی کار است و سازمان بهداشت ملی انگلیس وظیفه اخلاقی و قانونی برای انجام کار‌های بیشتر برای ریشه کن کردن نژادپرستی در همه موارد دارد. 

شکاف‌های حقوقی ناعادلانه قومی، تفاوت در اقدامات انضباطی و کمبود پزشکان از اقلیت‌های قومی در پست‌های مدیریتی را به عنوان نمونه برجسته کرد. 

در اوایل سال جاری، یک نظرسنجی کالج از ۲۳۳ پزشک از اقلیت‌های قومی نشان داد که از هر ۱۰ نفر ۶ نفر (۵۸ درصد)، گزارش دادند که در محل کار خود با نژادپرستی آشکار یا پنهان روبرو هستند. 

از بین افرادی که نژادپرستی را تجربه کرده بودند، بیش از یک چهارم (۲۹ درصد) گفتند که این نژادپرستی بر سلامت آن‌ها تأثیر گذاشته است و از هر ۱۰ نفر چهار نفر (۴۱ درصد) گفتند که این موضوع بر بیماران یا مراقبان تأثیر گذاشته است.

در همین حال، بیش از نیمی (۵۵ درصد) گفتند که گزارش کردن حوادث نژادپرستانه هیچ تغییری در وضعیت آن‌ها نداشته است.

داده‌های سازمان بهداشت ملی انگلیس همچنین نشان می‌دهد که پزشکان از اقلیت‌های قومی به طور متوسط ۷ درصد کمتر از همکاران سفیدپوست حقوق دریافت می‌کنند و تنها ۲۰ درصد از بخش مدیران پزشکی را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که آن‌ها ۴۲ درصد از نیروی کار پزشکی در انگلیس را تشکیل می‌دهند.

مدیر کالج روان‌مزشکان انگلیس همچنین گفت که این زندگی بیماران و همکاران را نابود می‌کند. نژادپرستی لکه‌ای بر سازمان بهداشت ملی است. نژادپرستی به سلامت روان آسیب می‌رساند و بیماری روانی موجود را وخیم‌تر می‌کند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *