رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توسعه همکاری‌های اقتصادی بین کشور‌های عربی و آسیایی مورد نظر پارلمان عربی است

12:21 - 20 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۹۲۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
توسعه همکاری‌های اقتصادی بین کشور‌های عربی و آسیایی مورد نظر پارلمان عربی است
رئیس پارلمان عربی بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی و همکاری‌های اقتصادی کشور‌های عربی و آسیایی تاکید کرد و گفت: پارلمان عربی در راستای تقویت روابط بین ملت‌های عربی و آسیایی و نزدیک شدن دیدگاه‌ها تلاش می‌کند، زیرا هماهنگی و همکاری بیشتر سبب مستحکم شدن روابط مبتنی بر تامین منافع ملت‌ها می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، عادل عبدالرحمن العسومی در نشست کمیته دائمی کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی و دومین نشست کارگروه اسناد پایه مجمع مجالس آسیایی که امروز (سه شنبه ۲۰ تیرماه) در هتل آزادی تهران برگزار شد، گفت: پارلمان‌های عربی روابط نزدیکی را با فرهنگ و تمدن‌های مختلف بین ملت‌های عربی و آسیایی ایجاد کردند. با وجود جغرافیایی منطقه، بیشتر کشور‌های عربی در قاره آسیا وجود دارند.

رئیس پارلمان عربی افزود: شکی نیست که روابط کشور‌های عربی و آسیایی به دولت‌ها ختم نمی‌شود و پارلمان‌ها به نمایندگی از ملت‌ها می‌توانند گفتگو داشته کنند و نقش آفرین باشند و در راستای استراتژی که داریم آینده بهتری را برای ملت‌ها تامین کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در جهان عرب و آسیا نگرانی‌های مشترکی وجود دارد که تنها شامل مبارزه با فقر یا بیکاری نیست بلکه شامل توانمندسازی زنان و آموزش هم می‌شود و ما باید در این زمینه تلاش فراوان کنیم.

العسومی با تاکید بر همکاری‌های پارلمانی، گفت: آرمان‌های ما هنوز تحقق پیدا نکرده است، تکالیف بزرگتری بر عهده ماست و باید برای تقویت روابط دو و چند جانبه بین کشور‌ها تلاش کنیم.

رئیس پارلمان عربی همچنین بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی و همکاری‌های اقتصادی کشور‌های عربی و آسیایی تاکید کرد و افزود: پارلمان عربی در راستای تقویت روابط بین ملت‌های عربی و آسیایی و نزدیک شدن دیدگاه‌ها تلاش می‌کند، زیرا هماهنگی و همکاری بیشتر سبب مستحکم شدن روابط مبتنی بر تامین منافع ملت‌ها می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: پارلمان کشور‌های عربی در حال هماهنگی مستمر با پارلمان‌های کشور‌های آسیایی در مجامع بین‌المللی است. تلاش پارلمان عربی در راستای ثبات و امنیت منطقه بوده و انسجام و وحدت بین ملت‌ها را دنبال می‌کند. امید است تلاش‌ها در جهت تامین منافع ملت‌ها ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *