رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باید از توان دیپلماسی پارلمانی در جهت تقویت پیوند‌های دوستانه مجالس قاره کهن استفاده کنیم

12:11 - 20 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۹۲۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
باید از توان دیپلماسی پارلمانی در جهت تقویت پیوند‌های دوستانه مجالس قاره کهن استفاده کنیم
عبدالقدیر اونِم نماینده مجلس ترکیه و رییس دوره‌ای مجمع مجالس آسیایی اظهار داشت: باید از توان دیپلماسی پارلمانی جهت تقویت صلح و توسعه پیوند‌های دوستانه پارلمان‌ها و ملت‌های قاهره کهن استفاده کنیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، عبدالقدیر اونم نماینده مجلس ترکیه رییس دوره‌ای مجمع مجالس آسیایی نیز در این اجلاس طی سخنانی من قدردانی از قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی و دکتر علیزاده بابت مهمان نوازی و میزبانی اجلاس تهران، گفت: باید از دکتر مجیدی و دبیر خانه بابت تلاش‌های خود قدردانی کنم و سلام گرم نمایندگان و رییس پارلمان ترکیه را به همه اعضا و حاضران اجلاس مهمِ تهران ابلاغ می‌کنم.

وی افزود: نمایندگان پارلمان‌ها به خوبی می‌دانند در قاره کهن تحرکات عمیقی تجربه میکنن و برای استفاده از این تحولات به نفع کشور‌های آسیایی لازم است شبکه و سازکار منسجمی داشته باشیم.

نماینده مجلس ترکیه خاطر نشان کرد: باید از توان دیپلماسی مدرن و چند جانبه گرایی استفاده کنیم تا صلح و پیوند‌های دوستانه را ارتقاء دهیم و برای تحقق این مهم این گونه اجلاس‌ها مهم است.

اونم تاکید کرد: مکانیزم دیپلماسی پارلمانی به ما اجازه می‌دهد نمایندگان پارلمان‌ها کانال‌های ارتباطی باشند بین نمایندگان و کشور‌ها به عنوان بازیگران موثر نقش آفرینی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: باید سازگار مناسبات‌های پارلمانی را تقویت کنیم و این مسئله باعث می‌شود کشور‌های قاره کهن به منافع ملی و منطقه‌ای دست یابد و بی‌شک اینجا نیز جمع شدیم تا همین مهم تحقق یابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *