گفت‌وگو|

افزایش سن بازنشستگی نیازمند اصلاحات ساختاری است

16:04 - 19 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۷۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
افزایش سن بازنشستگی نیازمند اصلاحات ساختاری است
یک کارشناس بازار کار در رابطه با پیشنهاد مطرح‌شده از سوی سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش سن بازنشستگی گفت: باید در ابتدا اصلاحات ساختاری صورت پذیرد تا شرایط کاری مناسب هم برای کارگران و هم برای کارفرمایان مهیا شود.

خبرگزاری میزان _ روز گذشته مدیرعامل صندوق بازنشستگی در یک نشست خبری از پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی زنان و مردان به ۵۵ و ۵۷ سال خبر داد.

به گفته وی پیشنهاد شده است تا پایان برنامه هفتم سن بازنشستگی به ۵۵ و ۵۷ سال برسد؛ چراکه نرخ امید به زندگی در کشور با سن بازنشستگی فاصله‌ای ۱۲ ساله دارد.

در همین خصوص حمید حاج‌اسماعیلی، کارشناس بازار کار، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: افزایش سن بازنشستگی جزء اصلاحات سنجه‌ای محسوب می‌شود و پیروی از آن اجتناب‌ناپذیر است، اما آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد آمادگی زیرساخت‌ها و تمهیدات آن است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی باید قبل از انجام اصلاحات سنجه‌ای اصلاحات ساختاری را انجام دهد، افزود: سازمان تامین اجتماعی با مدیریت هزینه‌ها، انجام چابک‌سازی در سازمان و بررسی شرایط می‌تواند این اصلاحات ساختاری را به‌وجود آورد. 

حاج‌اسماعیلی همچنین افزود: اگر اصلاحات ساختاری به‌درستی انجام شود هم شرایط کاری برای کارفرمایان و هم برای کارگران بهبود خواهد یافت و سازمان تامین اجتماعی باید قدم به قدم به‌سوی اصلاحات گام بردارد. 

به گفته وی شرایط کار به‌علت عدم رعایت استاندارد‌ها در کشور در مقایسه با سایر کشور‌ها مناسب نیست و همین علتی برای فرسودگی و آسیب به نیروی کار است، به همین علت یکی از ملزومات افزایش سن بازنشستگی رعایت استاندارد‌ها در محیط کار است. 

این کارشناس بازار کار همچنین تصریح کرد: دولت درخصوص رعایت استاندارد‌ها باید تلاش کند که استاندارد‌ها در محیط کار نهادینه شود و از کارفرمایان بخواهد شرایط سالم و بهینه‌ای را برای کارگران فراهم کنند. 

انتهای پیام/


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
0
0
افزایش سن بازنشستگی بدترین کار ممکن برای یک دولت است
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *