افزایش تدریجی سن بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم

17:18 - 12 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۹۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
افزایش تدریجی سن بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم، اصلاحاتی پیش‌بینی شده که برخی از آن‌ها به سن بازنشستگان برمی‌گردد و تحت تدابیری، سن بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم، به تدریج افزایش خواهد داشت.

خبرگزاری میزان_ داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: صندوق‌های بازنشستگی ناترازی‌های شدیدی دارند و منابع و مصارف آن‌ها با هم سازگاری نداشته و دچار کسری هستند؛ بنابراین باید برخی از اصلاحات، که اصطلاحاً اصلاحات سنجه‌ای نامیده می‌شوند، در ضوابط بازنشستگی اتفاق بیفتد.

منظور تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع صندوق‌های بازنشستگی، خدماتی که بازنشستگان انتظار دارند دریافت کنند، عملاً تحقق پیدا نمی‌کند که باعث عدم رضایتمندی می‌شود.

وی ادامه داد: در پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم، این اصلاحات پیش‌بینی شده که برخی از آن‌ها به سن بازنشستگان برمی‌گردد و تحت تدابیری، سن بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم، به تدریج افزایش خواهد داشت.

منظور همچنین درباره تاثیر افزایش سن بازنشستگی در بکارگیری نیروی کار جوان، گفت: باید برای جوانان فرصت‌های شغلی جدید ایجاد شود. اگربخواهیم جوانی را شاغل کنیم، قاعدتاً نباید کسی که هنوز در سن کار است و توانایی کار کردن دارد، از بازار کار خارج کنیم.

 

انتهای پیام/



پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
0
0
وقتی همه اداره جات ونهادهای دولتی با رابطه و رانت و پارتی بازی بی رویه نیروی اداری و نا کارمد استخدام کردن باید به فکر این روزها هم باشند حالا این تاوان را کی باید پرداخت کنه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *