دادگاه عمومی بخش نوق به عنوان سی وسومین حوزه قضایی استان کرمان افتتاح شد

15:48 - 18 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۵۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگاه عمومی بخش نوق به عنوان سی وسومین حوزه قضایی استان کرمان افتتاح شد
رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن افتتاح دادگاه عمومی بخش نوق، گفت: این دادگاه به تمامی دعاوی حقوقی، جزایی و کیفری که براساس قانون در صلاحیت دادگاه بخش باشد را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و در حقیقت امانتی در اختیار مردم انقلابی و ولایت مدار این بخش است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در ایین افتتاح این حوزه قضایی اظهار کرد: با وجود اهمیت قضا و قضاوت در دین اسلام، اما این اصل اولویت نیست و اولویت اول به موضوع صلح و سازش اختصاص دارد که این مهم به صورت ویژه در شورا‌های حل اختلاف دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی شورای حل اختلاف در شهر جوادیه را پیگیری می‌کنم، افزود: انتظار می‌رود که مردم با اندک اختلافی به دادگاه مراجعه نکنند و به دنبال حل و فصل و اخذ رضایت باشند در این رابطه وظیفه روحانیون، علما، معتمدان و ریش سفیدان بسیار سنگین است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در ابتدا نباید اجازه داد اختلافی ایجاد شود و اگر اختلافی ایجاد شد نیز باید در ابتدا به سمت صلح و سازش برویم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: از ابتدای حضور در استان کرمان از اینکه مردم بخش نوق و بهرمان برای دسترسی به دادگاه به زحمت می‌افتند و باید مسیر طولانی را طی کنند، ناراحت بودم و از این رو یکی از برنامه‌های اینجانب، راه اندازی دادگاه در بخش نوق بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن افتتاح دادگاه عمومی بخش نوق، گفت: این دادگاه به تمامی دعاوی حقوقی، جزایی و کیفری که براساس قانون در صلاحیت دادگاه بخش باشد را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و در حقیقت امانتی در اختیار مردم انقلابی و ولایت مدار این بخش است.

وی بیان کرد: برای راه اندازی یک حوزه قضایی نیاز‌های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله تامین نیروی قضایی و اداری، تجهیزات ساختمان، چارت تشکیلاتی و ... وجود دارد که در رابطه با دادگاه عمومی بخش نوق باید گفت چارت تشکیلاتی این دادگاه قبل از حضور اینجانب در استان تدوین شده و مابقی کار‌ها باقی مانده بود که با همت همه دست اندرکاران این اقدام به انجام رسید.

وی از همراهی‌های معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، رییس حوزه قضایی رفسنجان، دادستان رفسنجان، فرماندار، مسئولان محلی، بخشدار، شهردار، شورای اسلامی شهر و همراهی مردم برای راه اندازی این حوزه قضایی تقدیر کرد و گفت: آقای فتوحیان به عنوان نخستین رییس حوزه قضایی نوق، کار خود را در این حوزه قضایی آغاز می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که دادگاه بخش صلاحیت رسیدگی به قریب به اتفاق پرونده‌ها را دارد، گفت: تمامی پرونده‌های حقوقی از جمله دعاوی خانوادگی و ملکی در این دادگاه‌ها قابل رسیدگی است و در صورت اعتراض به رای صادره، پرونده در دادگاه تجدیدنظر در مرکز استان رسیدگی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بیان کرد: در پرونده‌های کیفری محدودیت‌های کوچکی است و پرونده‌های کیفری دو از جمله سرقت، تهدید و ... دردادگاه بخش قابل رسیدگی است و پرونده‌های کیفری یک که حکم قصاص باید صادر شود، طبق قانون در دادگاه شهرستان همجوار مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و البته تعداد این پرونده‌ها بسیار محدود است.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان کرمان نیز در حاشیه این آیین گفت: سی و سومین حوزه قضایی استان کرمان در بخش نوق راه اندازی شده است.

محمدحسین زاده کافی بیان کرد: این حوزه قضایی در فضایی با زیربنای ۲۵۰ مترمربع و با ۵۰۰ مترمربع مساحت در حال فعالیت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *