رئیس حوزه قضایی شهرستان ارزوییه، دادستان شهرستان بافت، رئیس حوزه قضایی و دادستان شهرستان رفسنجان معرفی شدند

8:22 - 19 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۵۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
رئیس حوزه قضایی شهرستان ارزوییه، دادستان شهرستان بافت، رئیس حوزه قضایی و دادستان شهرستان رفسنجان معرفی شدند
با صدور حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه رئیس حوزه قضایی شهرستان ارزوییه،دادستان شهرستان بافت،رئیس حوزه قضایی و دادستان شهرستان رفسنجان معرفی شدند.

خبرگزاری میزان - با صدور حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه مسعود ناظریان، رئیس شعبه دوم حقوقی شهرستان ارزوییه به سمت رییس حوزه قضایی شهرستان ارزوییه منصوب شد.

گفتنی است در حکم انتصاب رییس جدید حوزه قضایی شهرستان ارزوییه که به امضای حضرت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ریاست محترم قوه قضاییه رسیده، آمده است: امید است با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت‌های سنگین ناشی از آن، اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستم دیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی همراه با سرعت لازم موفق و موید باشید.

آیین تکریم و معارفه رییس حوزه قضایی شهرستان ارزوییه امروز باحضور مسئولین قضایی استان، نماینده مردم شهرستان‌های رابر، بافت و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان ارزوییه برگزار شد.

گفتنی است ناظریان فعالیت قضائی خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز و در سمت‌های مختلفی از جمله دادرس علی البدل شعبه اول دادگاه ارزوییه خدمت نموده است و در سال ۱۴۰۰ از سوی رئیس قوه قضائیه به سمت رییس شعبه دوم حقوقی دادگاه ارزوییه منصوب شده بود.

همچنین در این آئین از خدمات میثم مظفری، رییس سابق حوزه قضایی شهرستان ارزوییه که به سمت رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان خمام منصوب شده است، تجلیل به عمل آمد.

محمدباقر اسلامی در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید حوزه قضایی ارزوئیه ضمن تاکید بر این مطلب که مردم از قضات و نیرو‌های اداری قوه قضاییه انتظار برخورد خوب دارند، افزود: اگر کار قضایی ما برای مردم امنیت، آسایش و پاسخگویی مناسب ایجاد کند، می‌توان گفت که دادگستری در مسیر مناسبی را داریم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان بر جلب رضایت مندی عمومی از خدمات دستگاه قضایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز معیار سنجش عملکرد دستگاه قضایی، میزان رسیدگی به پرونده‌ها نیست و معیار اصلی میزان رضایت مندی مردم از خدمات قضایی است.

وی با اشاره به این مطلب که شأن قوه قضاییه در نظارت بر حُسن اجرایی قوانین و رسیدگی به دعاوی، تظلمات و دادخواهی‌های مردم تعریف شده است، تاکید کرد: هدف اصلی تعریف این شئونات برای قوه قضاییه نیز اجرای عدالت است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان اظهارکرد: اجرای عدالت تنها به شعار نیست و باید به نحوی باشد که مردم آن را احساس کنند و طعم آن را بچشند و در مراجعه به دستگاه قضایی احساس کنند به جایی امده اند که حق مظلوم از ظالم ستانده می‌شود.

اسلامی با اشاره به این مطلب که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه نیز اهداف و برنامه‌های متعددی برای قضات و شاغلین در دستگاه قضایی و نیز در حوزه مشارکت‌های مردمی دیده شده است، عنوان کرد: یکی از رویکرد‌های مهم سند تحول و تعالی قضایی، استفاده از مشارکت‌ها و ظرفیت‌های مردمی است.

وی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی با بنیان گذاری شورا‌های حل اختلاف، زمینه توسعه صلح و سازش و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در قوه قضاییه را فراهم کرده اند و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کنیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ضمن بیان این مطلب که با افزایش تعداد قضات نمی‌توان حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را کاهش داد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی از جمله شورا‌های حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی، روحانیون و ... می‌تواند رویکرد مردمی قوه قضاییه را بیش از پیش محقق سازد.

وی از تلاش‌های رییس سابق حوزه قضایی ارزوئیه تقدیر کرد و ادامه داد: رییس جدید این حوزه قضایی کارنامه درخشان خدمتی دارند و پاکدست، زحمتکش و دارای دانش قضایی خوب هستند.

وی با اشاره به این مطلب که ارتقای دادگستری این شهرستان نیز در دست پیگیری است، گفت: امسال هفت نیروی اداری به برای حوزه قضایی ارزوئیه جذب شده است.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه ۵۰ درصد پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف به مصالحه ختم می‌شود، گفت: این مهم بیانگر گذشت و ایثار مردم و اثرگذاری قضات و شورا‌های حل اختلاف است.

محمدی ضمن تاکید بر این مطلب که رهبر معظم انقلاب اسلامی دستگاه قضایی ملجا و پناهگاه مردم دانسته اند، تاکید کرد: بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تعامل بین قوا، همواره در تعامل با دستگاه قضایی خواهیم بود.

وی پیشگیری از وقوع جرم را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش کادر قضایی و اداری دستگاه قضایی ارزوئیه ضروری است.

در این آیین ضمن تجلیل از تلاش‌های میثم مظفری، رییس سابق حوزه قضایی شهرستان ارزوئیه، مسعود ناظریان به عنوان رییس جدید این حوزه قضایی معرفی شد.

 سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت منصوب شد

با صدور حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه حمید حسنی نیا، رئیس شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو شهرستان کرمان به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت منصوب شد.

گفتنی است در حکم انتصاب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت که به امضای حضرت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ریاست محترم قوه قضاییه رسیده، آمده است: امید است با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت‌های سنگین ناشی از آن، اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستم دیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی همراه با سرعت لازم موفق و موید باشید.

آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت باحضور مسئولین قضایی استان، نماینده مردم شهرستان‌های رابر، بافت و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان بافت برگزار شد.

گفتنی است حسنی نیا از سال ۱۳۹۴ در دستگاه قضا در سمت‌های دادیار تحقیق، دادیار ناظر زندان، بازپرس در شهرستان سیرجان و رئیس شعبه۱۱۱ در دادگاه کیفری دو مشغول به خدمت بوده است.

همچنین در این آئین از خدمات عنایت الله دهقانی، دادستان سابق شهرستان بافت که به سمت ریاست شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بوشهر منصوب شده است، تجلیل به عمل آمد.

رئیس حوزه قضایی و دادستان شهرستان رفسنجان معرفی شدند

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به این مطلب که مهمترین ویژگی قوه قضاییه در شرایط کنونی، حرکت برنامه محور است، گفت: قوه قضاییه از دوره انجام کار‌های مقطعی و روزمره عبور کرده و امروز براساس سند تحول و تعالی قضایی حرکت می‌کند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بار‌ها براین سند تاکید کرده اند و آن را تائید کرده اند و البته در سال‌های پیش رو بر اساس اقتضائات زمانی و نیاز جامعه این سند به روز رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین تکریم و معارفه روسا و دادستان‌های سابق و جدید شهرستان رفسنجان افزود: سند تحول و تعالی قضایی براساس وظایف قوه قضاییه در قانون اساسی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و مطالبات سالانه رهبری از مسئولان قضایی تدوین شده است و در این راستا دو قرارگاه نیز در سطح قوه قضاییه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به یک قوه قضاییه پویا که مشکلات مردم را به خوبی بشناسد و در راستای رفع آن‌ها اقدام کند، چاره‌ای جز اجرای سند تحول و تعالی قضایی و نیز اجرای منویات رهبر انقلاب اسلامی نداریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارکرد: در قوه قضاییه مشکلات فراوانی در مسیر اجرای سند تحول و تعالی قضایی وجود دارد که از جمله این مشکلات در حوزه‌های مالی واعتباری، نیروی انسانی مورد نیاز و ... است و از این رو تفکر، برنامه و عمل جهادی راهکار رفع نواقص و کمبود‌های موجود است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان از شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار در دوران انقلاب، دفاع مقدس و دوران کنونی به شمار می‌رود، ادامه داد: افتخارات این شهر در دوران دفاع مقدس و خاطرات شهدا و جانبازان این شهرستان باید به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی ضمن بیان این مطلب که در قوه قضاییه مسئولیت اجرای عدالت، احقاق حق مردم و تامین امنیت روانی جامعه را بر عهده داریم، تصریح کرد: امروز قوه قضاییه به اذعان تمامی متخصصان و کارشناسان حقوقی و قضایی کشور دارد این نقش را به خوبی برنامه ریزی و اجرا می‌کند و البته این معنای تحقق کامل عدالت نیست، اما تلاش می‌شود که به عدالت نسبی در تمامی حوزه‌ها دست یابیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قوه قضاییه در حال حرکت در مسیر تحقق عدالت است و تلاش‌های فراوانی از سوی مدیران قضایی، قضات، شورا‌های حل اختلاف و ... در این مسیر در دست پیگیری است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در ادامه از خدمات و تلاش‌های حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی، رییس سابق حوزه قضایی رفسنجان و ایمان شهسواری دادستان سابق این شهرستان تقدیر کرد و گفت: ریاست دادگستری این شهرستان ۱۲ سال خدمات گسترده‌ای را در این شهرستان انجام داده اند و از این پس به عنوان معاون قضایی دادگستری کل استان و مستشار دادگاه تجدیدنظر قعالیت خواهند داشت.

وی افزود: دادستان سابق شهرستان رفسنجان نیز فردی فعال، کاردان، قاطع و با تجربه هستند و از دادستان‌های فعال و پرکار دستگاه قضایی در سطح استان به شمار می‌روند و از این پس به عنوان معاون رییس دادگستری شهر کرمان ادامه فعالیت قضایی و مدیریتی خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: حسین رمضانی زاده، رییس جدید دادگستری شهرستان رفسنجان با کوله باری از علم و تجربه قضایی کارخود را آغاز خواهند کرد و محمدی، دادستان جدید این شهرستان نیز تجارب کاری بسیار خوبی دارند که به عنوان مدعی العموم و در تعامل با مدیران شهرستانی در این حوزه قضایی فعالیت خواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن بیان این مطلب که هدف از جا به جایی‌های مدیریتی نیز تحول و تعالی است، تاکید کرد: این تحولات موجب می‌شود که فکر و راه جدید در شهرستان‌ها اجرایی گردد و منشا تحول باشد.

رئیس سابق دادگستری شهرستان رفسنجان نیز گفت: فعالیت خود در این حوزه قضایی را از سال ۸۱ آغاز کرده ام و از مردادماه ۹۱ به عنوان رییس حوزه قضایی در خدمت مردم خوب، نجیب، متدین، شهیدپرور و نوعدوست این شهرستان بوده ام. 

حجت الاسلام و المسلمین مهدی پورمحمدی افزود: شهرستان رفسنجان در سه سال اخیر و در ماه‌های اخیر در اجرای طرح عفاف و حجاب رتبه برتر را دارد.

وی اظهاکرد: شهرستان رفسنجان رتبه اول را در اجرای طرح مصلحین و حکمین قرآنی دارد که در تعداد پرونده‌های ارجاع شده ازدادگاه ۳۰ درصد و در پرونده‌های ارجاع شده از دادسرا ۵۰ درصد صلح و سازش داشته ایم.

وی از تلاش‌های مجاهدانه نیرو‌های قضایی و اداری رفسنجان نیز تقدیر کرد و ادامه داد: وفاق و همدلی بسیار خوبی در این شهرستان وجود دارد که جای تقدیر دارد.

دادستان سابق رفسنجان نیز گفت: کاهش جمعیت کیفری، ساماندهی اجرای احکام کیفری و کاهش موجودی، ساماندهی شعب تحقیق، رسیدگی به پرونده‌های مهم، همکاری با مصلحین قرآنی، برگزاری جلسات مستمر صلح و سازش، ارتباط خوب با شورای تامین، شورای شهر، ادارات و نهاد‌های دولتی و انقلابی، حمایت از سیستم درمان در دوران شیوع بیماری کرونا و رفع تصرف از ۲۷ هکتار اراضی ملی در محدوده شهری طی دو سال گذشته از جمله اقدامات دادستانی رفسنجان بوده است.

ایمان شهسواری افزود: در دو سال گذشته بیش از ۱۰ هکتار اراضی مربوط به منابع طبیعی رفع تصرف شده، رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌ها و پلمپ چاه‌های غیرمجاز نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: آنچه امروز در قوه قضاییه به آرامش جامعه کمک می‌کند، قضا زدایی است و در اجرای این اندیشه، کلیه پرونده‌های تصادفات و رانندگی بدون گواهینامه به شورای حل اختلاف ارسال شد.

وی اظهارکرد: با اجرای طرح مصلحین و حکمین قرآنی علاوه بر رضایت مندی عمومی، کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگه قضایی را نیز شاهد بوده ایم.

دادستان سابق رفسنجان گفت: رسیدگی به پرونده‌های مسن از دیگر برنامه‌های این دادستانی بوده که ۹۹ درصد این پرونده‌ها رسیدگی شده است.

رییس جدید دادگستری شهرستان رفسنجان نیز در این آیین گفت: اجرای سند تحول و تعالی قضایی، کاهش موجودی پرونده ها، بهبود نرخ رسیدگی، رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوقه، پیشگیری از وقوع جرم، حفظ حقوق بیت المال، توجه به نهاد شورا‌های حل اختلاف و مصلحین، استفاده از نظرات نخبگان و اصحاب رسانه و حمایت از تولید و اشتغال از مهمترین برنامه‌های دادگستری رفسنجان در دوره مدیریت جدید خواهد بود.

حسین رمضانی زاده افزود: در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان براساس نیازسنجی در شهرستان و تعیین اولویت‌های موجود، نسبت به ساماندهی اتباع، سرقت پسته، ساماندهی موقوفات شهرستان، رفع نقاط حادثه خیز و حمایت از تولید و اشتغال فعالیت خواهیم کرد.

دادستان جدید شهرستان رفسنجان نیز گفت: تلاش در جهت کاهش اطاله دادرسی، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، کشف جرایم، نظارت بر اجرای صحیح قوانین، ارتقاء سطح کیفی پرونده‌ها و مقابله با هرگونه فساد مالی و رانت در دستگاه‌ها و ادارات از جمله اولویت‌های دادستانی رفسنجان در دوره جدید خواهد بود.

محمدی افزود: مقابله با هرگونه فساد به ویژه فسادمالی در دستگاه‌ها و ادارات، خط قرمز دادستانی رفسنجان خواهد بود و در این رابطه با هیچ شخص و گروهی تعارف نداریم.
وی تصریح کرد: معتقدم که ایجاد یک حوزه قضایی امن و مطمئن قطعا مستلزم مشارکت و همدلی همگانی بوده و هیچ وقت متکی به تصمیمات یکجانبه و قائم به یک شخص نیست و از این رو اماده تعامل قانونمند با ادارات مختلف، نخبگان و پیشکسوتان هستم.

انتهای پیام/

 


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
0
0
امیدواریم همه قضات سربلند وبا عدالت باشند وخداوند نگهدار این عزیزان باشد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *