با همت دادگستری استان قزوین آزادسازی بیش از یک میلیون متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در ۹۰ روز ممکن شد

10:33 - 14 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۷۶۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
با همت دادگستری استان قزوین آزادسازی بیش از یک میلیون متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در ۹۰ روز ممکن شد
رئیس کل دادگستری استان قزوین، از آزاد سازی بیش از یک میلیون متر مربع (۱۰۷) هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش یش از ۲۱۰ میلیارد ریال در سه ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

 علی شعبانی، در گفت‌وگو با میزان، در خصوص آزادسازی و رفع تصرف از اراضی ملی و زراعی استان قزوین، اظهارکرد: در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری با ورود دستگاه قضا و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی ۶۰۸ مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و زراعی استان به مساحت بیش از ۶۱ هزار متر مربع به وضع سابق اعاده شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد به لحاظ تعداد افزایش داشته است.

وی با اشاره به قلع وقمع ۲۲ مورد ساخت و سازغیرمجاز به مساحت بیش از ۷۴ هزار متر مربع در ۳ ماهه اول سال جاری بیان کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته در خصوص آزادسازی تصرفات گذشته زیر ذره بین دستگاه قضایی استان قرار دارد و باید تلاش شود تا مجددا طعمه زمین خواران نشوند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، افزود: در همین بازه زمانی و در نتیجه ورود و پیگیری‌های دادگستری کل و دادستانی ۱۰۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش ۲۱۰ میلیاردریال آزادسازی و رفع تصرف شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به لحاظ وسعت با ۶۸ درصد افزایش روبرو بوده است.

وی افزود: در راستای صیانت از حقوق‌عامه، بیت المال و پیشگیری از خطرات و خسارات احتمالی در مواقع وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان در ۳ ماهه اول سال جاری بیش از ۳۰ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزاد سازی شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، همچنین پلمب و مسلوب المنفعه شدن تعداد ۳۲ حلقه چاه غیر مجاز را از سایر اقدامات دادگستری کل استان در حوزه حفظ حقوق بیت المال دانست و گفت: دستگاه قضایی با هرگونه اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی دولتی و ملی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها با جدیت برخورد می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *