رسیدگی به ۳۲ هزار پرونده ورودی به دادسرا و ۱۳۰ بازدید از واحد‌های تولیدی استان قزوین در سال گذشته انجام شد

7:29 - 11 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۹۴۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رسیدگی به ۳۲ هزار پرونده ورودی به دادسرا و ۱۳۰ بازدید از واحد‌های تولیدی استان قزوین در سال گذشته انجام شد
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین، گفت:در سال گذشته با توجه به کمبود نیرو بیش از ۳۲ هزار شکواییه وارد دادسرا شده و مورد رسیدگی قرار گرفت و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری نیز از ۱۳۰ شرکت تولیدی و صنعتی بازدید و با رفع مشکلات تعدادی از واحد‌ها زمینه اشتغال جدید در استان فراهم شد.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین همزمان با هفته قوه قضاییه ودر جلسه ایی با حضور آیت ا... عبد الکریم عابدینی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اظهار کرد: همانطور که در فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب هم تاکید شد، در اسلام به شان و جایگاه قضاوت بسیار توصیه شده است تا قضات در آرامش خاطر بتوانند به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

وی ادامه داد:، اما قضات با حجم بسیار بالا به صورت شبانه روزی در حال رسیدگی به پرونده‌ها و مشکلات مردم هستند در حالی که حقوق و مزایای کمتری دریافت می‌کنند و کمتر در جمع خانواده خود هستند.

مسئولان نباید صرفا به ارایه گزارش بسنده کنند
رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که مدیران و مسئولان نباید صرفا به ارائه گزارش بسنده کنند چرا که مهم کاری که کردیم نیست بلکه خروجی اقدامات ماست که در معرض قضاوت مردم قرار دارد که آیا ثمره‌ای داشته است.

وی تصریح کرد: زمانی نمره واقعی ر کسب کرده ایم وقتی که اقداماتمان مشکلی از مشکلات جامعه را حل و رضایت مرم را فراهم کند.

حسین رجبی نیز در این جلسه، اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به کمبود نیرو بیش از ۳۲ هزار شکواییه وارد دادسرا شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است، اما توانستم با همراهی جهادی کارکنان اقدامات موثری در حوزه قضایی انجام دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: حضور نیرو‌های زبده و جوان و بهره مندی از تجربیات همکاران موجب شد تا در برخی از شاخصه‌ها رتبه‌های برتر کشور را کسب کنیم.

رجبی گفت: امیدواریم در سال جاری نیز همه اقدامات سال گذشته با شتاب بیشتری با همراهی کارکنان در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف سند عالی قوه قضاییه صورت بگیرد.

بازدید از ۱۳۰ واحد تولیدی استان

وی اضافه کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته از ۱۳۰ شرکت تولیدی و صنعتی بازدید و با رفع مشکلات تعدادی از واحد‌ها زمینه اشتغال جدید در استان فراهم شد.

ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان اعتیاد

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۹ کمپ ترک اعتیاد در استان فعالیت دارد یکی از برنامه‌های ما برای کاهش اعتیاد ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان به خصوص در جوار کمپ‌ها است.

وی تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده و همراهی دستگاه‌های متولی در نظر داریم در سال جاری برای اکثر بهبود یافتگان اشتغال ایجاد کنیم.

رجبی به مردم توصیه کرد: با توجه به حجم بالای ورودی پرونده در دعاوی با موضوعات جزیی مانند توهین و افترا نسبت به گذشته و مصالحه اقدام کنند، زیرا این امر از آموزه‌های مورد تاکید دین مبین اسلام است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در ادامه عنوان کرد: به همین منظور از ظرفیت واحد جدید تاسیس اعتذار در دادسرای مرکز استان استفاده کنند تا همکاران ما در دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی به پرونده‌ها و موضوعات مهمتر وقت بیشتری صرف کنند

مبارزه با فساد را باید تشویق کرد

آیت‌الله عابدینی نیز در ابتدای این جلسه در جمع قضات و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، با تقدیر از خدمات دستگاه قضایی استان، اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های دکتر بهشتی این مرد بزرگ، ایمان و اعتقاد وی بود و این اعتقادات قلبی، ایمان به خدا و آخرت به او بزرگی بخشیده بود.

وی ادامه داد: صبر و استقامت شهید بهشتی هم ستودنی بود، شرایطی برای شهید بهشتی به‌وجود آورده بودند، تهمت‌ها و توهین‌هایی به سمت ایشان سرازیر می‌شد که قابل درک نیست، اما خدا همراه شان بود.
امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر در مسئولیت‌هایی که داریم خدا به داد ما نرسد و حکمت در کار نباشد کار ما مشکل خواهد شد، هر آیه‌ای از قرآن سرشار از حکمت است، اگر قلب ما با قرآن نورانی شود مشکلات به چشم ما نمی‌آید، برای ادامه کار شوق پیدا می‌کنیم و ناملایمت‌ها برای ما تشویق محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: مبارزه با فساد را باید تشویق کرد، البته در هر کاری ممکن است افراط و تفریط باشد، ممکن است فردی دم از عدالت بزند و در این میان آبروی یک نفر را هم ببرد، این‌ها باید مدیریت شود که درست در پی عدالت‌خواهی باشیم، شما باید از عدالت‌خواهان حمایت کنید، اگر شما از عدالت‌خواهان حمایت کردید، آن وقت می‌توانید عدالت‌خواهان را هدایت کنید تا درست عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری کنند و بر کار آنان هم نظارت کنید، یعنی افراط و تفریط را مدیریت کنید.

آیت‌ا... عابدینی همچنین بیان کرد: منشأ اختلافات را باید اصلاح کرد، اگر نظارت بر اجرای قانون شود، جلوی تشکیل صد‌ها پرونده در روستا‌ها و شهر‌ها گرفته می‌شود، برخی نقاط پرونده‌ساز هستند، باید اصلاح شوند تا جلوی مشکلات گرفته شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اقدامات دادستانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *