رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲۵ هفته اعتراض به سیاست‌های کابینه نتانیاهو

11:32 - 04 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۷۹۴
۲۵ هفته اعتراض به سیاست‌های کابینه نتانیاهو
اعتراضات سیاست‌های کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو، از جمله به قانون اصلاحات سیستم قضایی در بحبوحه تشدید خشونت‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی انجام می‌شود.

خبرگزاری میزان - ده‌ها هزار شهرک‌نشین در تظاهراتی برای بیست و پنجمین هفته متوالی اعتراض علیه برنامه‌های کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بازنگری سیستم قضایی شرکت کردند.

تظاهرات اصلی بار دیگر در اطراف خیابان «کاپلان» در «تل‌آویو» متمرکز شد، در حالی که تظاهرات‌های دیگر در شهر‌ها و مکان‌های دیگر برگزار شد. 

اعتراضات به سیاست‌های کابینه نتانیاهو

شرکت Crowd Solutions در برآوردی که از سوی اخبار کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نقل شده است، می‎گوید که حدود ۱۰۰ هزار معترض در تظاهرات «تل آویو» شرکت کردند، در حالی که هزاران نفر دیگر در جا‌های دیگر اراضی اشغالی تظاهرات کردند. 

آخرین تظاهرات در حالی برگزار شد که کابینه رژیم صهیونیستی قرار بود با جنبه‌های محدودی از اصلاح، پس از اینکه قانون برای حدود سه ماه متوقف شده بود، پیش برود.

سازمان دهندگان تظاهرات تهدید کرده بودند که اگر کابینه واقعاً قانون اصلاح قضایی را به طور یکجانبه پیش ببرد، اقدامات خود را تشدید خواهند کرد.

به گفته کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، این امر می‌تواند شامل مسدود کردن دسترسی به فرودگاه «بن گوریون» و قدس اشغالی و متوقف کردن ترافیک در بزرگراه «ایالون» تل آویو و سایر اقدامات باشد.

به گزارش «تی‌آرتی»، تظاهرکنندگان با نصب بنر‌هایی با نوشته «اسرائیل در حال سوختن است» در قلب مرکز تجاری «تل آویو» تجمع کردند. 

نتانیاهو در دسامبر سال گذشته میلادی در راس ائتلافی با احزاب رادیکال به نخست وزیری رژیم صهیونیستی بازگشت. 

دلیل پافشاری نتانیاهو بر اصلاح قضایی

تظاهرکنندگان از ژانویه علیه پیشنهاد‌های کابینه نتانیاهو برای تضعیف دادگاه عالی و اعطای اختیارات بیشتر به سیاستمداران در انتخاب قضات در رژیم صهیونیستی اعتراض کرده‌اند.

نتانیاهو ادعا می‌کند که طرح او باعث تقویت آنچه «دموکراسی» خواند و بازگرداندن توازن میان کنست، کابینه و نهاد قضایی این رژیم می‌شود.

کابینه رژیم صهیونیستی قضات فعال را به غصب فزاینده نقش کنست متهم کرده و می‌گوید که برای بازگرداندن توازن بین سیستم قضایی و سیاستمداران منتخب، اصلاح اساسی لازم است.

مخالفان این طرح استدلال می‌کنند که این طرح «دموکراسی» را تضعیف می‌کند و آن را به عنوان یک وسیله اعمال قدرت به نفع مقام اجرایی می‌دانند.

اعتراضات همزمان با تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری اشغالی

این اعتراضات در بحبوحه تشدید خشونت‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی انجام می‌شود.

بر اساس آمارها، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی فلسطین، به شهادت حدود ۱۸۰ فلسطینی منجر شده است.

همچنین حدود ۲۵ شهرک‌نشین و نظامی رژیم صهیونیستی نیز در این منطقه به هلاکت رسیده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *