پرونده فساد مالی خانواده نتانیاهو/ اتهامات «بی‎بی» و سارا نتانیاهو چیست؟

11:33 - 06 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۲۶۳
پرونده فساد مالی خانواده نتانیاهو/ اتهامات «بی‎بی» و سارا نتانیاهو چیست؟
همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در طول سال‌ها به دلیل سوء استفاده از بودجه عمومی، هزینه‌های بیش از حد برای هزینه‌های خانوار و به جیب زدن هدایای سران جهان و موارد دیگر، توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

خبرگزاری میزان - «سارا نتانیاهو» ۶۴ ساله، همسر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در طول سال‌ها به دلیل سوء استفاده از بودجه عمومی، هزینه‌های بیش از حد برای هزینه‌های خانوار و به جیب زدن هدایای سران جهان و موارد دیگر، توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

در سال ۲۰۱۹، او برای رفع اتهامات مبنی بر سوء استفاده از ۱۰۰ هزار دلار از بودجه عمومی برای سفارش غذا‌های مجلل از سرآشپز‌های مشهور در اقامتگاه رسمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، توافقی را پذیرفت.

او همچنین درگیر محاکمه فساد «بنیامین نتانیاهو» شده که بحران سیاسی چند ساله این رژیم را تسریع کرده است. 

ظاهراً نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ازای لطف‌های سیاسی، هدایایی از دوستان میلیاردر خود دریافت کرده که شامل ده‌ها هزار دلار در جعبه‌های لوکس و جواهرات گران‌قیمت برای «سارا نتانیاهو» بود.

«نتانیاهو» همچنین با ناشران روزنامه‌ها قرارداد‌هایی منعقد کرد که هدف آن پوشش مطلوب‌تر از همسرش در رسانه‌ها بود. البته او همه این تخلفات را انکار می‌کند.

اخیراً، یک کمیته کنست هزینه‌های جدیدی را برای خانواده «نتانیاهو‌» تصویب کرد، از جمله افزایش هزاران دلاری هزینه‌های لباس و لوازم آرایش «سارا نتانیاهو». 

یک روزنامه‎نگار، می‎گوید: احساس عمومی این است که این زوج بسیار حریص هستند. 

بدرفتاری سارا نتانیاهو با کارکنان و خدمه

در طول سال‌ها، خدمه خانگی «سارا نتانیاهو» همواره او را به بدرفتاری‌های شدید متهم کرده‌اند.

۲ کارگر خانگی نیز در دعوا‌هایی حقوقی توانستند از او غرامت دریافت کنند. در شهادت دادگاه، یکی از آن‌ها ذائقه «سارا نتانیاهو» را برای نوشیدنی‌های الکلی و دیگر وسایل تجملاتی گران قیمت، آشکار کرد. 

دوستان و کارکنان خانواده «نتانیاهو» در طی سال‌ها گزارش‌هایی را درباره طغیان‌های شدید «سارا نتانیاهو» و وسواس ناسالم به پاکیزگی به اشتراک گذاشته‌اند. 

دخالت در امور رژیم صهیونیستی

به گزارش «الشرق الاوسط»،  منتقدان خانواده «نتانیاهو»، «سارا نتانیاهو» را به دخالت در تصمیم گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم کرده‌اند.

مقام‎های سابق این رژیم اخیراً در دادگاه شهادت داده‌اند که او نفوذ نامناسبی بر انتصابات عالی امنیتی در این رژیم داشته است. 

در ژانویه، یک مقام نظامی بازنشسته شهادت داد که «سارا نتانیاهو» پس از خروج «بنیامین نتانیاهو» از اتاق، به مدت ۴۵ دقیقه برای سمت وزیر نظامی نخست وزیر با او مصاحبه کرد.

«گیل تالشیر»، کارشناس علوم سیاسی در دانشگاه قدس اشغالی، می‎گوید: در چند سال گذشته، هیچ مقام ارشدی که با «سارا نتانیاهو» مصاحبه یا تحت تأثیر قرار نگرفته باشد، منصوب نشده است.

«سارا نتانیاهو» متهم شده که همسرش را بیشتر به سمت افراطی‌گری سوق داده و به عزم کابینه رژیم صهیونیستی برای اصلاح سیستم قضایی این رژیم کمک کرده است؛ طرحی که برخی از بزرگترین اعتراضات در تاریخ رژیم صهیونیستی را برانگیخت و محکومیت گسترده‌ای را در سراسر اراضی اشغالی و سراسر جهان به همراه داشت. 

منتقدان معتقدند با توجه به مشکلات حقوقی گذشته او، «سارا نتانیاهو» به اندازه همسرش در برنامه کابینه رژیم صهیونیستی برای تضعیف سیستم دادگاه سهم دارد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *