تهدید به کناره‌گیری ده‌ها نیروی ذخیره رژیم صهیونیستی

17:34 - 07 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۶۰۷
تهدید به کناره‌گیری ده‌ها نیروی ذخیره رژیم صهیونیستی
ده‌ها نفر از نیروهای ذخیره نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند در صورتی که نتانیاهو طرح کودتای قضایی خود را پیش ببرد، آنها به حضور خود در نیروهای ذخیره پایان خواهند داد.

خبرگزاری میزان - ده‌ها تن از نیرو‌های ذخیره نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند در صورتی که کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم، طرح بحث‌برانگیز بازنگری در سیستم قضایی را پیش ببرد، از حضور در نیرو‌های ذخیره خودداری خواهند کرد.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، این تهدید پس از آن صورت می‌گیرد که «نتانیاهو» اعلام کرد که پس از شکست مذاکرات با مخالفان برای یافتن یک مصالحه، به اصلاح قضایی ادامه خواهد داد.

قانونگذاران ائتلافی از آن زمان تغییری قانونی را در آنچه به عنوان «استاندارد معقولیت» شناخته می‌شود، پیش می‌برند که به گفته منتقدان به کابینه اجازه می‌دهد تا تصمیمات خودسرانه اتخاذ کند و به کابینه و نخست وزیر رژیم صهیونیستی قدرت بیش از حد می‌دهد.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که ۱۱۰ کهنه سرباز نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نامه‌ای را امضا کردند و گفتند که اگر این قانون در حال حاضر در پارلمان پیش برود یا هر قانون دیگری که به عنوان بخشی از این اصلاح پیشنهاد شده است، تصویب شود، آن‌ها به حضور خود در نیرو‌های ذخیره پایان می‌دهند.

این نامه می‎افزاید: قوانینی مانند این، به کابینه قدرت بی حد و بدون هیچ محدودیتی از سوی سیستم قضایی می‌دهد و ما را به نقطه‌ای بی‌بازگشت می‌رساند.

از ابتدای سال جاری میلادی اقدام «نتانیاهو» برای اصلاح قضایی، اراضی اشغالی را با بحرانی بی‌سابقه مواجه کرده است؛ علاوه بر مقام‎های رژیم صهیونیستی، ساکنان اراضی اشغالی با این تصمیم «نتانیاهو» که از آن به عنوان «کودتای قضایی» یاد می‌شود، مخالف هستند.

تاکنون به مدت ۲۵ هفته متوالی تعداد زیادی از ساکنان اراضی اشغالی شنبه هر هفته در مخالفت با این تصمیم نتانیاهو تظاهرات برپا کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *