میز خدمت مسئولان قضایی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور برگزار شد

11:29 - 02 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۳۸۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
میز خدمت مسئولان قضایی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور برگزار شد
در دومین روز از هفته قوه قضاییه میز خدمت مسئولان قضایی در محل برگزار نماز جمعه تهران و سراسر کشور برگزار شد.

خبرگزاری میزان- در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر حضور مقامات قضایی در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم، امروز همزمان با دومین روز از هفته بزرگداشت قوه قضاییه، میز خدمت مسئولان قضایی در محل نماز جمعه سراسر کشور برگزار شد.

میز خدمت مسئولان قضایی در تهران در ۶ نقطه از محل برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار و مسئولان به سوالات مردم پاسخ می دهند.

رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در حاشیه میزخدمت مسئولان قضایی نمازجمعه تهران با بیان اینکه رویکرد رییس قوه قضاییه حل مسئله است، گفت: طبق دستور ریاست قوه قضاییه امروز در تمام مصلا‌های سراسر کشور همکاران قضایی ما حضور دارند و میز خدمت ملاقات مردمی هم انجام می‌شود.

وی گفت: مکاتباتی هم از سوی حوزه ریاست قوه قضائیه با دادگستری استان‌ها انجام شده است. تمام درخواست‌های مردمی ثبت و ضبط می‌شود و تا ۱۵ مرداد نتیجه ملاقات‌ها را خدمت رییس قوه قضاییه تقدیم می‌کنیم.

رفاهی تصریح کرد: در تهران هر هفته میز خدمت در نماز جمعه را داریم، اما این هفته تعداد بیشتری از همکاران قضایی ما در میز خدمت حضور دارند. در تمام در‌های ورودی دانشگاه تهران همکاران قضایی مستقر شده‌اند و ۲۰ نفر از همکاران قضایی ما از قسمت‌های مختلف دستگاه قضا مستقر هستند.

برپایی میز خدمت مسئولین قضایی در میعادگاه‌های نماز جمعه استان هرمزگان/ دیدار رئیس کل دادگستری با ۳۱۷ نفر از شهروندان در مسجد جامع بندرعباس

میز خدمت مسئولان قضایی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور برگزار شد

همزمان با دومین روز از هفته قوه قضاییه و به منظور شفافیت در پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به مطالبات مردم، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۳۱۷ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس دیدار کرد.

در این دیدار که بیش از دو ساعت به طول انجامید مراجعان درخواست‌های خود را در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و قضایی همچون تسریع در روند رسیدگی و اجرای احکام، تخفیف مجازات، بهره مندی از عفو و آزادی مشروط و پذیرش اعاده دادرسی ارائه کردند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این دیدار مردمی اظهار داشت: عمل به دستور ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم حضور مسئولان قضایی در مساجد و دیدار بدون واسطه با متن مردم به شکل‌های مختلف و اجرای سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی در خصوص تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم، از مهمترین اهداف برگزاری میز خدمت دستگاه قضایی در میعادگاه‌های نماز جمعه در اقصی نقاط استان هرمزگان است.

میز خدمت مسئولان قضایی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور برگزار شد

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: در جریان برگزاری دیدار مردمی رئیس و اعضای شورای قضایی استان هرمزگان در مسجد جامع بندرعباس، ضمن استماع مطالبات ۳۱۷ نفر از شهروندان، به منظور رفع مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های مردم دستورات لازم صادر شد.

شایان ذکر است: به مناسبت هفته قضاییه، برپایی میز خدمت مسئولین قضایی استان هرمزگان همزمان با بندرعباس در میعادگاه‌های نماز جمعه در ۱۸ حوزه قضایی سراسر استان برگزار شد.

میز خدمت و ملاقات مسئولان قضایی دادگستری استان و سازمان‌های تابعه در محل نماز جمعه زنجان با مردم

میز خدمت مسئولان قضایی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور برگزار شد

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان امروز جمعه دوم تیر و دومین روز از هفته قوه قضاییه به همراه دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری، مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان با حضور در مصلای نماز جمعه زنجان در دیداری بی واسطه به مشکلات قضایی نمازگزار رسیدگی کردند

توضیح اینکه دیدار چهره به چهره مسئولان قضایی استان همزمان با مرکز استان در مصلی‌های نماز جمعه تمامی حوزه‌های قضایی برگزار شد.

در میز خدمت امروز رئیس کل و مسئولان قضایی استان فارس به مناسبت هفته قوه قضاییه مشکلات حقوقی ۳۱۹ نفر بررسی شد

میز خدمت مسئولان قضایی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور برگزار شد

در این دیدار بی واسطه و بدون تشریفات رییس کل دادگستری استان فارس در نماز جمعه امروز شیراز ۳۰ نفر از مسئولان قضایی استان و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه در استان نیز حضور داشتند.

رییس کل دادگستری فارس در حاشیه این برنامه در دومین روز از هفته قوه قضایی در جمع خبرنگاران گفت: توجه به مطالبات مردمی و بررسی درخواست‌های یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما در دستگاه قضایی است که این توجه به دیدار‌های بی واسطه از اقدامات مستمر ما در مدیریت ارشد قضایی استان و کلیه حوزه‌های قضایی است. 

حجت الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه امروز همزمان با مرکز استان مسئولان قضایی در ۴۹ حوزه قضایی در مصلی‌های نماز جمعه بی واسطه به بررسی درخواست‌های مردمی پرداختند گفت: تلاش کردیم تا دیدار‌هایی این هفته به بهترین شکل و در عین حال کاربردی انجام شود و مشکلات مراجعان به صورت ویژه پیگیری و حل و فصل شود.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: پس از برگزاری این دیدار‌ها نحوه اجرای دستورات صادر شده توسط کارگروهی در حوزه ریاست بررسی و نتایج به اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انعکاس می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلیمن موسوی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر تحول عمده‌ای در ارتباطات مردمی و حضور در جمع مردم رخ داده است به نحوی که در سه ماهه اول امسال کلیه مدیران قضایی استان با بیش از ۶۲ هزار نفر ملاقات کرده اند.

وی در پایان از پیش بینی دیدار‌های عمومی با اقشار مختلف از جمله کارگران واحد‌های صنعتی در هفته قوه قضاییه خبر داد.

برگزاری میز خدمت مسئولان قضایی استان همدان در نماز جمعه 

میز خدمت مسئولان قضایی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور برگزار شد

دادستان همدان گفت: پاسخگو بودن دستگاه قضایی تنها منحصر به هفته قوه قضاییه نیست، بلکه در طول سال نیز این مهم به طور مستمر انجام می‌شود تا جایی که تنها در دادسرای همدان به مشکلات بیش از ۱۱۰۰ نفر در سه ۳ ماهه نخست سال رسیدگی شده است.

 «حسن خانجانی موقر» در حاشیه برگزاری میز خدمت در میعادگاه نماز جمعه همدان؛ گفت: در دومین روز از هفته قوه قضاییه چنین برنامه‌ای در حوزه‌های قضایی سطح استان برگزار شد.

وی از پاسخگویی به ده‌ها مراجعه کننده در میز خدمت امروز خبر داد و اظهار کرد: دیدار چهره به چهره مسوولان و مردم از برکات انقلاب است و این مهم به طور مستمر نه تنها در هفته قوه قضاییه بلکه در طول سال نیز محقق می‌شود، به گونه‌ای که هر حوزه قضایی حداقل یک روز در هفته را به ملاقات مردمی اختصاص داده است.

وی اعلام کرد: تنها در دادسرای همدان در سه ماهه نخست سال به مشکلات بیش از یک هزار و ۱۰۰ مراجعه کننده در ملاقات مردمی روز‌های دوشنبه رسیدگی و با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۷۰ درصد از این تعداد مراجعات، منتهی به نتیجه شده است.

خانجانی موقر همچنین از حضور مستمر مجموعه قضایی دادسرای همدان در مساجد و محله‌های سطح شهر و روستا در طول سال خبر داد و افزود: عمده مسایل مطرح شده از سوی متقاضیان؛ مشکلات افراد با دستگاه‌های اجرایی، درخواست مرخصی از زندان، درخواست رأی باز و رأی کار، درخواست عفو و بخشودگی، درخواست استفاده از پابند الکترونیک، اعتراض به روند رسیدگی و تقاضای تسریع و نیز مساعدت در امور وثیقه بوده است.

مسئولان قضایی دادگستری استان خوزستان با ۲۵۰  نفر از مراجعه‌کنندگان دستگاه قضایی دیدار کردند

میز خدمت مسئولان قضایی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور برگزار شد

مسئولان قضایی دادگستری خوزستان در میز خدمتی که به‌مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با بیش از ۲۵۰ نفر از مردم استان دیدار و به درخواست قضایی آنان رسیدگی شد. 

علی دهقانی به همراه اعضای شورای قضایی استان در دومین روز از هفته قوه قضائیه با حضور در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، با مردم استان دیدار و ضمن رسیدگی به درخواست  آنان، دستورات قضایی لازم را صادر کرد. 

این دیدار با حضور معاونین قضایی، رئیس توسعه حل اختلاف استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین وی و روسای ادارات سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در استان برگزار شد. 

علی دهقانی هدف از برگزاری این میز خدمت را تکریم ارباب و رجوع، رعایت حقوق شهروندی و تلاش برای رفع مشکلات قضایی مردم عنوان کرد و گفت: در این دیدارها چنانچه لازم باشد با برقراری تماس تلفنی با مدیران قضایی استان، موضوعات پیگیری و دستورات لازم جهت پیگیری مشکلات مراجعه‌کنندگان صادر می‌شود. 

میز خدمت دادگستری استان خوزستان هر هفته بعد از نماز جمعه در مصلای مهدیه اهواز برگزار می‌شود.

برگزاری بیش از ۲۵ میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته قوه قضائیه

میز خدمت مسئولان قضایی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور برگزار شد

در دومین روز از هفته قوه قضاییه که با نام عدلیه در مسیر حرکت جهادی و تحول و تعالی نامگذاری شده است مسئولان قضایی در مصلی‌های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد میزخدمت برگزار کردند.

در این میز خدمت نگین تاجی رئیس کل دادگستری و استان و دیگر اعضای شورای قضایی در مصلی نماز جمعه شهر یاسوج با مردم ملاقات چهره به چهره داشتند.

 در حاشیه این برنامه نگین تاجی در مصاحبه‌ای با خبرنگار خبرگزاری میزان، یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی را گرامی و هفته قوه قضاییه را به همه همکاران تبریک گف.

 رئیس کل دادگستری استان در ادامه اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در برنامه عملیاتی سند تحول به آن تعطیل شده تاکید ویژه شده است موضوع تکریم ارباب رجوع است.

وی با اظهار اینکه تکریم ارباب رجوع خوشرویی و خوش رفتاری تنها نیست، تصریح کرد: اگر یک رسیدگی مشمول اطاله دادرسی شود، و رآیی کیفیت لازم را نداشته باشد، در واقع تکریم واقعی شکل نگرفته است.

 رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در خصوص ارتباط مردمی و بی واسطه گفت: ارتباط با مردم و نخبگان در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته و در قالب جلساتی که در مساجد با نام چهارشنبه‌های امام رضایی علیه السلام و در مصلی‌های نماز جمعه برگزار می‌شود، اعضای شورای قضایی حاضر و از نزدیک مردم مراجعه و مشکلات خود را مطرح می‌کنند.

 رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه چنانچه مراجعان در زمینه کاری یکی از اداره‌ها یا سازمان‌های تابعه قوه قضاییه مشکلاتی داشته باشند، به مدیر مربوطه مراجعه و موضوع خود را پیگیری می‌کنند، افزود: ممکن است رأی صادر شده باشد که اصحاب پرونده معتقد هستند حقشان ضایع شده حکم صادره، خلاف قانون یا شرع می‌باشد که در این زمینه دادگستری استان، در راستای بررسی، درخواست وارده به کمیسیون ماده ۴۷۷ ارجاع داده می‌شود.

 رئیس کل دادگستری استان در پایان اظهار داشت: در بحث استخدام‌های غیر قانونی که امروز نقل فضای مجازی است، مردم در سامانه رصد سازمان بازرسی، اطلاعات خود را وارد کرده و این سازمان وارد و جلوی بستر فساد را می‌گیرد.

در دومین روز هفته قوه قضاییه؛ برپایی میز خدمت مسئولان قضایی گلستان در مصلا‌های نمازجمعه

میز خدمت مسئولان قضایی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور برگزار شد

رئیس کل دادگستری گلستان و دیگر مسئولان قضایی استان امروز با حضور در مصلا‌های نمازجمعه و برپایی میز خدمت درخواست‌های قضایی مردم را رسیدگی کردند.

در گرگان مرکز استان گلستان میز خدمت در مصلای این شهر برپا شد و در جریان آن رئیس کل دادگستری گلستان، دادستان مرکز استان و سایرمسئولان قضایی استان به درخواست‌های ۲۰۰ تن از مراجعان رسیدگی و دستور‌های لازم را صادر کردند.

مشخصات و شماره تماس مراجعان هم برای اطلاع رسانی به آنان به منظور پیگیری درخواست‌های شان، ثبت شد.

همزمان با مرکز استان در ۱۷ حوزه قضایی دیگر استان هم رئیس دادگستری و دادستان‌های هر شهرستان با حضور در جمع نمازگزاران، پاسخگوی مشکلات و درخواست‌های آنان بودند.

رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه برگزاری میز خدمت گفت: یکی از اهداف مهم قوه قضاییه تکریم ارباب رجوع و افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی است که یکی از راهکار‌های آن ارتباط با مردم در مساجد و برپایی میز‌های خدمت است.

حیدر آسیابی از راه اندازی درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه هم خبر داد و گفت: سامانه سامع قوه قضاییه، سامانه‌ای است که افراد می‌توانند بدون مراجعه حضوری، از طریق اینترنت درخواست‌های خود را از طریق ورود به سایت سامع به نشانی same.eadl.ir ثبت و روند آن را پیگیری کنند.

میز خدمت مسئولان قضایی استان سمنان همزمان با هفته قوه قضائیه در مصلی سمنان 

میز خدمت مسئولان قضایی در نماز جمعه تهران و سراسر کشور برگزار شد

محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان، همزمان با ایام هفته قوه قضائیه پس از پایان خطبه‌های نماز جمعه سمنان بهمراه شورای قضایی استان بی واسطه مستمع مطالب جمع کثیری از شهروندان بودند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در تشریح این خبر گفت: دستگاه قضایی استان سمنان استماع مطالب مردم و پیگیری درخواست‌های آنان را تکلیف خود می‌داند و همچنین امروز پس از پایان آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در تمامی حوزه‌های قضایی استان سمنان میز‌های خدمت توسط مسئولان قضایی و سازمان‌های تابعه انجام شده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی مدون، قصد داریم به بهترین شکل ممکن، مراجعین در عین تکریم و عزت به بیان مطالب خویش پرداخته و پیگیری و حل و فصل قانونی درخواست‌های آنان حاصل شود.

با تحول در برگزاری میز خدمت در دستگاه قضایی استان از ابتدای سال گذشته تا پایان سه ماهه‌ی سال جاری تعداد ۴۵ مورد میز خدمت در سراسر استان سمنان به همت مسئولان قضایی برگزار و مصمم به استمرار آن هستیم.

عبدالهی به نتایج حاصل از مراجعات شهروندان اشاره و افزود: با تهیه و ابلاغ شیوه نامه برگزاری میز‌های خدمت به سراسر استان سمنان، مسئولان دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه موظف هستند به دقت مستمع مطالب مراجعین بوده و ارشاد و پیگیری‌های قانونی لازم صورت پذیرفته و چنانچه نیاز به بررسی بعدی داشت در کمترین زمان ممکن به مراجعه کننده اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *