رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک هزار و ۲۳۹ مددجوی استان همدان در زندان مشغول کار هستند

10:57 - 02 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۳۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
یک هزار و ۲۳۹ مددجوی استان همدان در زندان مشغول کار هستند
معاون اجرای احکام دادسرای همدان از اشتغالزایی برای یک هزار و ۲۳۹ زندانی در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمدجواد رضاپور اظهارکرد: تلاش می‌شود تا با کمک مجموعه زندان، فرصت‌های حرفه آموزی و اشتغالزایی برای زندانیان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده و خود زندانی پس از آزادی را فراهم شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۴۱۱ نفر از زندانیان استان برای کسب مهارت‌های شغلی ثبت نام کردند که تا پایان سال ۳ هزار و ۲۴۰ نفر در آزمون دوره‌های آموزشی حضور یافتند.

معاون اجرای احکام دادسرای همدان افزود: در سال جاری نیز تاکنون ۳۰۴ هزار و ۹۹۳ نفر ساعت، آموزش مهارتی به زندانیان این استان ارائه شده است.

رضاپور اعلام کرد: در این مدت برای یک هزار و ۲۳۹ نفراز زندانیان همدانی فرصت شغلی از طریق اعزام به کار زندانی به عنوان رأی کار خارج از زندان و یا فعالیت در کارگاه‌های تولیدی در خود زندان ایجاد شده است.

وی افزود: سال گذشته به همت بنیاد تعاون زندانیان و فعالیت کارگاه‌های تولیدی این بنیاد، ۱۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به مددجویان رأی کار در رشته‌های شغلی مختلف از جمله مونتاژ شیرآلات دستمزد پرداخت شد.

کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی در زندان شامل خیاطی، مبل و سبدبافی، فرش بافی، انگشترسازی، نجاری، میناکاری، معرق، آرایشگاه و تهیه غذا است و زندانیان در این کارگاه‌ها هم حرفه می‌آموزند و هم کسب درآمد دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *