رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان همدان: برداشت‌های نادرست تأمین اجتماعی از قوانین، مانعی برای تولید است

12:32 - 26 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۱۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان همدان: برداشت‌های نادرست تأمین اجتماعی از قوانین، مانعی برای تولید است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، گفت: درباره قوانین موجود بعضاً سازمان تأمین اجتماعی با برداشت‌های نادرست یا سوءبرداشت، برای تولید مانع ایجاد می‌کند.

خبرگزاری میزان - حسن خانجانی موقر در نشست بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه تأمین اجتماعی، گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات و موانع تولید مطرح شده از سوی تولیدگان، چالش‌های پیش روی آن‌ها با سازمان تأمین اجتماعی است.

وی اظهار کرد: هرچند که در برخی موارد با نقص در قوانین مواجه هستیم، اما درباره همین قوانین موجود بعضاً سازمان تأمین اجتماعی با برداشت‌های نادرست و بهتر است بگوییم سوءبرداشت برای تولید ایجاد مانع می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، افزود: متأسفانه تاکنون آن گونه که باید و شاید نامه کارگشای دادستانی کل کشور که به منظور ممنوعیت حسابرسی سنوات گذشته به تأمین اجتماعی دی ماه سال ۱۳۹۸ ابلاغ شده، عملیاتی و اجرا نشده و در عمل کارفرما، سرمایه گذار و مردم استان از این موضوع رنج می‌برند.

خانجانی موقر تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی به هیچ عنوان حق دخالت و بازرسی از تمامی دفاتر کارفرما‌ها را ندارد و تنها باید مطابق با قانون لیست کارگران را در بازه‌های زمانی تعریف شده اخذ و بررسی کند تا حقی از حقوق آنان تضییع نشود.

وی افزود: قابل تأمل آن که تأمین اجتماعی مدعی شده که برای بارنامه سهم خود را باید دریافت کند و این در حالی است که عملکردشان در این حوزه اشتباه و ظلم به مردم است، کارفرما برای ۲۰ یا ۳۰ کارگر خود بیمه پرداخت کرده یا نکرده باشد، سازمان حق ندارد برای وصول طلب خود بارنامه را مشمول بیمه دانسته و به این بهانه هزینه‌ای دیگر دریافت کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان همچنین عنوان کرد: گلایه مردم و این گفته که، تأمین اجتماعی یکی از موانع اشتغال است به دلیل همین سوءبرداشت‌های سازمان از قانون است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *