رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

بردبار: خوشحالم در بازی‌های اروپایی بوکس قضاوت می‌کنم/ هیچ داوری با فیزیک نامناسب و رفتار سلیقه‌ای پیشرفت نمی‌کند

7:45 - 31 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۹۴۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
بردبار: خوشحالم در بازی‌های اروپایی بوکس قضاوت می‌کنم/ هیچ داوری با فیزیک نامناسب و رفتار سلیقه‌ای پیشرفت نمی‌کند
داور ۳ ستاره بوکس ایران گفت: برای امتحان ۳ ستاره داورانی اعزام شدند که به علت عدم آشنایی با زبان انگلیسی و مقررات جدید مردود شدند و نتوانستند به جرگه سه ستاره‌ها بپیوندند.

بابک بردبار در گفت‌وگو با میزان، درباره قضاوت در بازی‌های اروپایی بوکس اظهار داشت: بازی‌های اروپایی در ۲۲ شهر لهستان برگزار می‌شود و بزرگترین مسابقات سال ۲۰۲۳ در قاره سبز است که حکم انتخابی المپیک را دارد. خوشحالم که من و فرزاد صادق پور به عنوان ۲ نماینده داوری ایران در این مسابقات مهم و بزرگ قضاوت می‌کنیم.

وی درباره عدم حضور هیچ داوری از ایران در پیکار‌های قهرمانی جهان افزود: پیش از رقابت‌های جهانی ازبکستان برای من، مجید عباس زاده، فرزاد صادق پور و علی جعفری که داوران سه ستاره هستیم نامه آمد تا برای حضور در این رقابت‌ها اعلام امادگی کنیم و همه ما اعلام آمادگی کردیم، اما هیچکدام را دعوت نکردند و حیف شد که داوری ایران در این پیکار‌ها هیچ نماینده‌ای نداشت.

*داوران ما به علت عدم آشنایی با زبان انگلیسی و مقررات جدید مردود شدند 

داور سه ستاره بوکس ایران در واکنش به این سوال که چرا داوران جوانتر به ندرت برای رقابت‌های بین المللی دعوت می‌شوند، گفت: داوران جوان خوبی داریم که حتی دو ستاره هم هستند، اما باید در کلاس‌های آموزش جهانی شرکت کنند تا پیشرفت کنند. حتی برای امتحان ۳ ستاره داورانی اعزام شدند که به علت عدم آشنایی با زبان انگلیسی و مقررات جدید مردود شدند و نتوانستند به جرگه سه ستاره‌ها بپیوندند و به همین خاطر برای برخی مسابقات مهم از آن‌ها دعوت نمی‌شود.

بردبار ادامه داد: راه پیشرفت برای تمام داوران بوکس مشخص است و ان‌شاالله باید شرایط طوری باشد که برای مسابقات قاره‌ای که داور دو ستاره لازم است از این داوران استفاده کنند تا آن‌ها هم رفته رفته باتجربه‌تر شوند و بتوانند مسابقات بزرگتری را هم قضاوت کنند.

*داوران ما باید خودشان را به استاندارد‌های جهانی برسانند

رییس اسبق کمیته داوران در پایان خاطرنشان کرد: داوران سه ستاره باید واجد ویژگی‌ها و شرایط خاصی باشند. به طور مثال فیزیک بدنی، مدیریت مبارزه، نمایش داخل رینگ و تصمیمات درست برای ارزیاب‌های داوری بسیار حائز اهمیت است. برخی داوران ما باید خودشان را به این استاندارد‌ها برسانند، چون یک داور با شکم گنده، فیزیک نامناسب و رفتار سلیقه‌ای نمی‌تواند پیشرفت کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *