نژادپرستی بخشی از زندگی روزمره سیاه پوستان آمریکا

15:46 - 28 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۵۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نژادپرستی بخشی از زندگی روزمره سیاه پوستان آمریکا
اکثر سیاه پوستان آمریکایی بر این عقیده هستند که نژادپرستی در زندگی آنها تاثیر منفی گذاشته است.

خبرگزاری میزان - بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکثر سیاهپوستان آمریکایی معتقدند نژادپرستی در آمریکا در طول زندگی آن‌ها تشدید می‌شود.

به گزارش نشریه «هیل»، نظرسنجی «واشنگتن پست-ایپسوس» که به تازگی منتشر شده نشان داد ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان سیاه پوست انتظار دارند نژادپرستی در آمریکا تشدید شود، در حالی که ۳۷ درصد گفتند انتظار دارند به همان شکل باقی بماند. 

تنها ۱۱ درصد از سیاه پوستان آمریکایی عقیده دارند که نژادپرستی در این کشور کاهش خواهد یافت.

این امر بیشتر در بین گروه‌های سنی پاسخ دهندگان سیاهپوست سازگار بود؛ افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله با ۵۷ درصد احتمال بدتر شدن نژادپرستی را داشتند، در حالی که افراد ۳۰ تا ۳۹ سال کمترین احتمال را داشتند و ۴۳ درصد این پاسخ را دادند.

اما بیش از ۱۳ درصد از هر گروه سنی گفتند که انتظار دارند نژادپرستی بهتر شود.

زمانی خطرناک برای نوجوانان سیاه پوست

حدود ۷۰ درصد از سیاه‌ پوستان آمریکایی از جمله تقریبا ۸۰ درصد از افراد ۵۰ تا ۶۴ و ۶۵ سال و بالاتر گفتند که اکنون زمان خطرناک‌تری برای نوجوانان سیاه‌ پوست است.

همچنین حدود ۶۰ درصد از بزرگسالان سیاه پوست گفتند که بسیار یا تا حدودی نگران هستند که آن‌ها یا کسی که دوستشان دارند به دلیل سیاه پوست بودن هدف حمله قرار گیرد.

سطح پایین اعتماد

نظرسنجی‌ها همچنین دریافتند که سطح اعتماد مورد انتظار بین سیاه‌ پوستان و سفید پوستان آمریکایی پایین است؛ از هر ۱۰ سیاه پوست، ۸ نفر گفتند که معتقدند سفید پوستان به سیاه‌ پوستان اعتماد بالایی ندارند یا اصلاً اعتماد ندارند، در حالی که تنها ۱۷ درصد پاسخ مثبت دادند.

پاسخ دهندگان سفید پوست و سیاه پوست اکثرا موافق بودند که سیاه پوستان به سفید پوستان اعتماد ندارند، به طوری که ۷۸ درصد از پاسخ دهندگان سیاه پوست و ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان سفید پوست این را گفتند.

سیستم اقتصادی در برابر سیاه پوستان

بر اساس این نظرسنجی واشنگتن پست-ایپسوس که نگرش دومین گروه اقلیت بزرگ این کشور را مورد بررسی قرار داده است، بخش عمده‌ای از سیاه پوستان آمریکایی فکر می‌کنند که سیستم اقتصادی آمریکا در مقابل آن‌ها قرار گرفته است. 

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بزرگسالان سیاه پوست نگران هستند که در زندگی روزمره خود به حاشیه رانده شده و تحت تهدید اعمال نفرت و تبعیض هستند.
تقریبا از هر ۱۰ سیاه‌پوست بزرگسال، ۶ نفر می‌گویند که بسیار یا تا حدودی نگران هستند که به دلیل سیاه‌پوست بودن خود یا کسی که دوستش دارند هدف حمله قرار گیرد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که از هر ۴ بزرگسال سیاه‌ پوست، ۳ نفر «بسیار» یا «تا حدودی» نگران توقف تدریس تاریخ سیاه‌پوستان از سوی مقامات ایالتی هستند و تقریبا از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر نگران ممنوعیت تدریس کتاب‌هایی در مدارس هستند که به موضوع نژادپرستی می‌پردازند.

نژادپرستی بخشی از زندگی روزمره سیاه پوستان آمریکا

تبعیض در مدارس

در مدارس عمدتا سیاه پوست، سلامت روان دانش‌آموزان با فشار‌ها و تبعیض‌هایی که به دلیل سیاه‌ پوست بودن متحمل می‌شوند و همچنین فقر و خشونت در برخی از جوامعی که سال‌ها با عدم سرمایه‌گذاری مواجه شده‌اند بیشتر مورد آزمایش قرار می‌گیرد. 

محرک‌های بحران سلامت روان برای کودکان سیاه‌ پوست زود شروع می‌شوند و در طول زندگی ادامه می‌یابند. 

نخستین برخورد کودکان سیاهپوست با نژادپرستی می‌تواند حتی قبل از ورود به مدرسه آغاز شود و نوجوانان سیاه‌پوست گزارش می‌دهند که به طور متوسط روزانه پنج مورد از تبعیض نژادی را تجربه می‌کنند. 

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *