ناامیدی آمریکایی‌ها از تقابل بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

12:26 - 28 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۴۵۸
ناامیدی آمریکایی‌ها از تقابل بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴
حاشیه پیروزی جو بایدن در انتخابات گذشته کمتر از ۷۷ هزار رای در شماری از ایالت‎ها بود و به نظر می‌رسد انتخابات آینده هم یک رقابت نزدیک با دونالد ترامپ داشته باشد.

خبرگزاری میزان - رقابت سال آینده برای حضور در کاخ سفید به عنوان «انتخابات وحشت» نامگذاری شده است، زیرا هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان می‌گویند که نسبت به رقابت احتمالی «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» هیجان زده نیستند.

هر دوی این افراد در انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش رو در رو شدند و بایدن پیروز شد و حال هر ۲ دوباره برای ریاست جمهوری نامزد شده‌اند. 

اما رای دهندگان هر ۲ حزب از ایده رویارویی دیگری بین نامزد‌های مسن خسته شده‌اند.

بایدن مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا با ۸۰ سال سن و ترامپ با ۷۷ سال اختلاف سنی چندانی با رئیس جمهور فعلی آمریکا ندارد. 

بسیاری از آمریکایی‌ها، اعم از محافظه‌کار و لیبرال، می‌گویند که می‌خواهند سیاستمداران جدید در خط مقدم رقابت باشند و این در حالی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر دموکرات‌ها نمی‌خواهند بایدن دوباره در انتخابات شرکت کند.

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که ترامپ در رقابت برای نامزدی، از ران دیسانتیس و بایدن در رقابت ریاست‌جمهوری پیشی گرفته است اما بسیاری از جمهوری‌خواهان می‌گویند که رئیس‌ جمهور سابق آمریکا با ۲ کیفرخواست مواجه بوده که یکی از آن‌ها در سطح فدرال است. 

حاشیه پیروزی بایدن در انتخابات گذشته کمتر از ۷۷ هزار رای در چهار ایالت بود و به نظر می‌رسد انتخابات آینده هم یک رقابت نزدیک دیگر باشد.

نظرسنجی‌ها درباره انتخابات آمریکا

یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که اگر ۲ نامزد پیشتاز دوباره مقابل هم قرار بگیرند، ترامپ با ۶ درصد از بایدن پیشی می‌گیرد. 

این نظرسنجی نشان داد که اگر انتخابات ریاست جمهوری امروز برگزار شود، ۴۵ درصد از رای دهندگان ترامپ را از میان این ۲ نامزد انتخاب می‌کنند، در حالی که ۳۹ درصد گفته‌اند که به بایدن رای خواهند داد.

در نظرسنجی هاروارد CAPS-Harris Poll که با The Hill انجام شده، ۱۶ درصد دیگر گفته‎اند که مطمئن نیستند یا نمی‌دانند چه کسی را انتخاب می‌کنند. 

احتمال رویارویی مجدد بین بایدن و ترامپ ممکن است به این نتیجه برسد که چه کسی کمترین محبوبیت را دارد. 

ران دیسانتیس به عنوان گزینه جدید حزب جمهوری خواه پس از یک دوره تاثیرگذار به عنوان فرماندار فلوریدا معرفی شد، اما عملکرد ضعیفی در مسیر مبارزات انتخاباتی کاخ سفید داشته است و اعداد نظرسنجی منعکس کننده این موضوع است.

اختلافات در بطن جامعه آمریکا

در سال ۲۰۱۰ از رای دهندگان پرسیده شد که آیا آمریکا آنقدر دچار اختلاف شده است که دولت نمی‌تواند مسائل اصلی را حل کند؟

 حدود ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان، اعلام کردند که بله در حالی که ۵۵ درصد گفته بودند که این کشور می‌تواند اختلافات را حل کند. 

«ان‌بی‌سی نیوز» نیز همین سوال را مطرح کرد و ۷۰ درصد گفتند که ۲ قطبی شدن جامعه، آمریکا را از حل مشکلات باز می‌دارد و تنها ۲۷ درصد گفتند که اتحاد امکان‌پذیر است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *