رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

عدم تخصیص به‌موقع ارز، موجب رسوب کالا در انبار‌های بنادر و گمرکات شده است

8:00 - 21 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۰۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عدم تخصیص به‌موقع ارز، موجب رسوب کالا در انبار‌های بنادر و گمرکات شده است
یک کارشناس اقتصادی رسوب کالا‌ها در انبار‌های بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی را موجب از بین‌رفتن سرمایه ملی دانست و گفت: به‌علت ناهماهنگی میان ارگان‌های ترخیص‌کننده کالاها، تخصیص و تامین ارز به‌موقع انجام نمی‌شود و این موضوع موجب رسوب کالا‌ها در مبادی ورودی کشور شده است.

محمدحسین برخوردار، کارشناس اقتصادی، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: برخی از ارگان‌های صادرکننده تائیدیه گواهی ترخیص مانند سازمان بهداشت برای ترخیص کالا‌هایی مانند مواد غذایی و مواد اولیه نباید در صدور این گواهی‌ها تعلل کنند؛ چرا که این مواد غذایی در هوای شرجی آلوده خواهند شد و باید مسئولان با حساسیت بیشتری به موضوع ترخیص این کالا‌ها رسیدگی کنند. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت صمت باید صلاحیت واردکنندگان را مورد بررسی قرار دهد، افزود: به عنوان مثال افرادی که اقدام به واردات مواد غذایی می‌کنند باید سیلو‌های مخصوص نگهداری کالا را در اختیار داشته باشند یا دولت این نوع انبار‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهد. 

این کارشناس اقتصادی همچنین گفت: رسوب کالا‌ها در انبار بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی موجب از بین رفتن ارز و سرمایه ملی خواهد شد و دولت برای جلوگیری از ضرر و زیان، این کالا‌ها را باید هر چه زودتر تعیین تکلیف کند. 

برخوردار در ادامه بازدید میدانی رئیس دستگاه قضا از انبار‌های بنادر، گمرکات و اموال تملیکی استان مازندران را مصداق همکاری قوه قضاییه با قوه مجریه درخصوص حل مشکلات دانست و اظهار کرد: حضور و بازدید آقای اژه‌ای از انبار بنادر کاری بسیار خوب و تحسین‌برانگیز است. 

وی با اشاره به اینکه بازدید رئیس دستگاه عدلیه از انبار بنادر موجب شناسایی و بررسی ریشه‌ای مشکلات ترخیص کالا از نزدیک خواهد شد، تاکید کرد: حضور میدانی رئیس عدلیه همچنین باعث تشویق سایر مسئولان برای پیگیری مشکلات می‌شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان نمی‌خواهند وظیفه خود را بپذیرند، تاکید کرد: در مساله بازدیدها، آقای اژه‌ای به‌شخصه به داد مشکلات ترخیص کالا و انبار‌ها رسیده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *