روایت رسانه‌ها از سفر رئیس قوه قضاییه به مازندران

14:08 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۹۵۹
روایت رسانه‌ها از سفر رئیس قوه قضاییه به مازندران
سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضاییه به مازندران و اقدامات انجام شده در این سفر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه بازدید‌های میدانی خود از انبار‌های بنادر، گمرکات و اموال تملیکی، در راستای صیانت از حقوق عامه، انسداد گلوگاه‌های فسادزا و ساماندهی فرآیند‌های ناظر بر واردات و صادرات، در جریان سفر به استان مازندران از بندر‌های «امیرآباد» واقع در شرق مازندران و «نوشهر» در غرب این استان بازدید به عمل آورد.

رئیس عدلیه طی حدود دو سال اخیر، ضمن انجام بازدید‌هایی از انبار‌های بنادر، گمرکات و اموال تملیکی نقاط مختلف کشور، دستورات مهمی را به مسئولان ذی‌ربط برای ساماندهی انبار‌های سراسر کشور صادر کرده است؛ اما طی تصریحی که قاضی‌القضات در جلسه شورای تامین استان مازندران داشت، گاهی اوقات برای حل ریشه‌ای برخی از امور، راهی به جز حضور میدانی مسئولان و بررسی اوضاع و شرایط از نزدیک و متعاقبا انتقال مطالب به‌دست آمده به سایر مسئولان امر، وجود ندارد. 

سفر رئیس قوه قضاییه به مازندران و اقدامات انجام شده در این سفر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف کشور داشته است.

روایت رسانه‌ها از سفر رئیس قوه قضاییه به مازندران

دنیای اقتصاد: اخطار اژه‌ای به دروازه‌بانان تجاری/ رئیس قوه قضائیه، در سفر خود به مازندران با مشاهده وضعیت گمرکات، بنادر و انبارگردانی در یکی از بنادر استان شاهد تخلفاتی بود که منجر به واکنش و اخطار جدی او شد.

وجود محموله‌های فاسد در انبارها، مشکل در بارگیری کشتی و تخلیه بار، اظهار در گمرک و ترخیص، خلاصه‌ای از روند‌های معیوبی بود که محسنی‌اژه‌ای درباره آن‌ها تذکر داد.

از جالب توجه‌ترین نمونه‌های روند‌های معیوب تجاری که مورد توجه قرار گرفت، می‌توان به دست به دست شدن چند باره مالکیت کالایی اشاره کرد؛ درحالی‌که کالا هنوز در انبار است.

آفتاب یزد: حضور میدانی با برکت رئیس قوه قضائیه/ دست گذاشتن بر اموال تملیکی، انبارها، گمرکات، کالا‌های وارداتی بر جای مانده از سال‌ها قبل و بسیاری مباحث دیگر؛ این بار نیز خبر ساز شد و نکاتی از آن در رسانه‌ها منتشر شد که آه از نهاد هر آدم دلسوز و منصفی به آسمان بلند خواهد شد.

نکتهٔ بسیار مهم در رابطه با نوع و نتیجهٔ سفر‌های آقای اژه‌ای به استان‌ها به صورت از پیش اعلام شده یا سرزده، نکته سنجی، متکی به اطلاعات رسیده و راستی آزمایی شده و کمک به دولت برای خلاصی از معضلاتی است که اگر خواسته باشد بر اساس روند مرسوم بدان‌ها رسیدگی شود شاید هرگز به نتیجه نرسد.

صراحت بیان رئیس عدلیه در کنار کاربلدی و نکته سنجی باعث شده مدیران استان‌های هدف، دنباله حاشیه‌ها ندوند و از حداکثر زمان بهره ببرند تا یک شبه ره صد ساله پیموده شود. 

شجاعت آقای اژه‌ای در مسئولیت پذیری حتی در مواردی که ممکن است چالش ساز باشد تاکنون باعث شده این سفرها، سفر‌هایی با برکت و نتیجه بخش باشد.

تسنیم: سبزعلیپور، اقتصاددان و رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در نشست ماهانه خود با اعضاء مرکز جامع صادراتی ایران گفت: اقدامات مقتدرانه قوه قضائیه در مبارزه با فساد فعالان اقتصادی را امیدوار کرده است.

وی گفت: از سال۱۴۰۰ با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بعنوان رئیس قوهٔ قضائیه، رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی و مبارزه با فساد و برخورد با مفسدین دولتی و خصوصی با جدیت دنبال و رنگ و بوی تازه‌ای بخود گرفته است.

سبزعلیپور تصریح کرد: اقدامات مقتدرانه و عدالت جویانه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، نه تنها قوه قضائیه را متحول کرده بلکه انقلابی در سطح وسیع برعلیه فساد به راه انداخته است که چنین اقتدار و سرعت عملی در دستگاه قضا کم نظیر و درخور تحسین بوده است.

بازتاب سفر رئیس قوه قضاییه به استان مازندران در روزنامه‌ها

کیهان: حسابکشی رئیس قوه قضائیه از مدیران در بنادر استان 

صبح نو: دستور برای ترخیص کالا‌های خاک خورده

آفتاب یزد: حضور میدانی با برکت رئیس قوه قضائیه

ایران: بازدید میدانی رئیس قوه قضائیه از بنادر مازندران

جوان: آواربرداری از فساد و ناکارآمدی مدیران خسته؛ رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه در آذربایجان و مازندران کار جهادی کردند

همشهری: دستور‌های ویژه برای انسداد گلوگاه‌های فساد

فرهیختگان: بازدید رئیس قوه قضائیه از انبار‌های بنادر کشور واقعیت‌های تلخی را برملا کرد؛ قلب رسوب‌زده بنادر آنژیو می‌خواهد

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *