شهادت بیش از ۱۰۰۰ کودک فلسطینی در ۵ جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه

13:50 - 19 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۷۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شهادت بیش از ۱۰۰۰ کودک فلسطینی در ۵ جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه
طی ۵ دور از تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه در ۱۵ سال گذشته بیش از هزار کودک شهید و صد‌ها نفر زخمی و با معلولیت دائمی روبرو شدند.

خبرگزاری میزان - بر اساس یک مطالعه انجام شده از سوی گروه‌های حقوق بشری، رژیم صهیونیستی بیش از هزار کودک را در طول ۵ جنگ جداگانه در نوار محاصره شده غزه به شهادت رسانده است.

این تحقیق می‌گوید که بیشتر کودکان از سوی هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی و تسلیحات آمریکایی به شهادت رسیده‌اند. 

بر اساس این مطالعه، طی ۵ دور از تجاوزات اسرائیل به غزه در ۱۵ سال گذشته بیش از هزار کودک جان باخته و صد‌ها نفر زخمی و با معلولیت دائمی روبرو شدند.

این مطالعه، می‌گوید که ده‌ها کودک فلسطینی در نتیجه محاصره ۱۷ ساله جان خود را از دست داده‌اند.

این مطالعه از آنچه که به عنوان «سهل انگاری مقام‌های اسرائیلی در قرار دادن کودکان فلسطینی در فهرست اهداف خود» توصیف می‌کند، شدیداً انتقاد کرد.

بر اساس اطلاعات سازمان ملل، در مجموع ۳۱۵ کودک در جریان تجاوز ۲۲ روزه به نوار غزه در اواخر سال ۲۰۰۸ از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

این گزارش همچنین نشان داد که اشغالگران ۵۴۶ کودک را در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴ به شهادت رسانده‌اند.

در جریان تجاوز ۱۱ روزه در سال ۲۰۲۱ هم ۷۲ کودک زیر سن قانونی به شهادت رسیدند. بیشتر این کودکان در نتیجه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌هایشان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *