فلسطین؛ آزمایشگاه تسلیحات رژیم صهیونیستی

8:35 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۴۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فلسطین؛ آزمایشگاه تسلیحات رژیم صهیونیستی
فلسطین آزمایشگاهی برای تسلیحات رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که به کشور‌های دیگر فروخته می‌شوند.

خبرگزاری میزان - کشور‌هایی که برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظارتی به اراضی اشغالی هجوم می‌برند، به نظر می‌رسد از نادیده گرفتن این موضوع که این تسلیحات به‌طور مرگبار در «آزمایشگاه فلسطین» آزمایش شده‌اند، خوشحال هستند.

به گزارش «میدل ایست آی»، «جوزف وو»، وزیر خارجه تایوان، اخیراً به روزنامه صهیونیستی هاآرتص، گفت که تایوان تمایل به خرید تسیلحات و تجهیزات نظارتی از رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین به تسلیحات رژیم صهیونیستی ابراز علاقه کرد و گفت که کشورش سودمندی آن‌ها را در هر جنگ احتمالی در نظر گرفته است.

آزمایشگاه فلسطین

این تمایل برای خرید تسلیحات از رژیم صهیونیستی هم تعجب آور و هم نگران کننده است؛ تمجید از رژیم صهیونیستی تقریباً همیشه اشغال سرزمین فلسطین - یکی از طولانی‌ترین اشغال‌های دوران مدرن - و شیوه‌های اجرای این پروژه استعماری را نادیده می‌گیرد.

وقتی تایوان، اوکراین یا هر کشور دیگری برای تسلیحات به رژیم صهیونیستی نگاه می‌کند، این نگاه بسیار گزینشی است که بیش از ۵ میلیون فلسطینی تحت اشغال نظامی این رژیم در کرانه باختری، قدس شرقی و غزه را کاملاً ناپدید می‌کند.

جذابیت آزمایشگاه فلسطین برای این تسلیحات بی‌پایان است؛ یک محقق، می‌گوید: من سال‌های گذشته را صرف تحقیق در مورد این مفهوم و اجرای آن در فلسطین و سراسر جهان کرده‌ام، کتاب جدید من، آزمایشگاه فلسطین: چگونه اسرائیل فناوری اشغالگری را به سراسر جهان صادر می‌کند، نشان می‌دهد که چگونه اسرائیل از فلسطین اشغالی به‌عنوان ابزاری نهایی برای توسعه ابزار‌های سرکوب، از هواپیما‌های بدون سرنشین تا جاسوس‌افزار‌ها و تشخیص چهره گرفته تا داده‌های بیومتریک، استفاده کرده است. 

رژیم صهیونیستی به ده‌ها کشور تجهیزات نظامی فروخته است و اکنون دهمین صادرکننده بزرگ سلاح در جهان است؛ آمریکا همچنان بازیگر مسلط در این فضا است و ۴۰ درصد از صنعت تسلیحات جهانی را در اختیار دارد.

واشنگتن از جنگ‌های شکست خورده خود در عراق و افغانستان به عنوان محل آزمایش سلاح‌های جدید استفاده کرد. 

اما رژیم صهیونیستی دارای جمعیت آماده فلسطینی‌های اشغالی است که بر آن‌ها کنترل کامل دارد؛ برای بیش از ۵ دهه، مقام‎های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی یک سیستم نظارتی در سراسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین ایجاد کرده‌اند. آنها هیچ کجا کاملاً از شنود، نظارت یا تعقیب مصون نیستند.

در دهه گذشته، «پگاسوس»، بدنام‌ترین نمونه از فناوری سرکوب رژیم صهیونیستی، ابزار هک تلفن همراه است که توسط شرکت گروه «ان‎اس‎او» توسعه یافته است.

رژیم صهیونیستی و نرم افزار‌های جاسوسی

با این حال، در بسیاری از پوشش‌های رسانه‌های غربی، از جمله خشم علیه گروه «ان‎اس‎او» و بنیانگذاران آن که از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی بودند، اعتراف به روابط نزدیک بین این شرکت و کابینه رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

«ان‎اس‎او» تنها به نام یک شرکت خصوصی است و در واقع بازوی دیپلماسی رژیم صهیونیستی است که از سوی «بنیامین نتانیاهو» و موساد برای جذب دوستان جدید در عرصه بین المللی استفاده می‌شود.

فراتر از «پگاسوس»، بسیاری از ابزار‌های مشابه دیگر از سوی شرکت‌های جدیدتر و کمتر شناخته شده رژیم صهیونیستی به کار گرفته شده‌اند.

همسویی ایدئولوژیک

گستره تبانی رژیم صهیونیستی با سرکوب قرن بیستم و بیست و یکم بسیار زیاد است؛ شاید آشکارترین رابطه عمیق بین آپارتاید آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی بود؛ این فقط در مورد تجارت سلاح نبود، بلکه یک همسویی ایدئولوژیک بین این ۲ بود که واقعاً مدعی بودند که برای موجودیت خود می‌جنگند.

رژیم صهیونیستی به سختی محدودیتی برای فروش خود قائل است، که باعث خوشحالی، سرانی می‌شود که نمی‌خواهند در اقدامات خود دخالت کنند.

لابی‌های طرفدار رژیم صهیونیستی به طور فزاینده‌ای برای رژیم‌های سرکوبگر کار می‌کنند تا سودمندی فرضی خود را برای غرب تبلیغ کنند.

بر اساس اسنادی که به تازگی از پرونده‌های وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از طبقه بندی خارج شده است، بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۹۰ مشخص است که آلمان غربی نسبت به پروژه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین انتقاد بیشتری می‌کرد، اما نگرانی اصلی حفاظت از منافع مالی خود در منطقه بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *