گفت‌وگو|

کلهر: استارت موفقیت‌های پرسپولیس از سال‌ها قبل خورده شد/ برای فصل آینده باید خواسته‌های گل‌محمدی اجابت شود

1:03 - 20 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۷۵۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کلهر: استارت موفقیت‌های پرسپولیس از سال‌ها قبل خورده شد/ برای فصل آینده باید خواسته‌های گل‌محمدی اجابت شود
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: استارت اصلی موفقیت‌های پرسپولیس از سال‌ها قبل خورده شد جایی که ثبات در کادرفنی بوجود آمد.

محمود کلهر در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به دلایل اصلی قهرمانی این فصل پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی، اظهار داشت: استارت اصلی موفقیت‌های پرسپولیس از سال‌ها قبل خورده شد جایی که ثبات در کادرفنی بوجود آمد و در این ۸ سال فقط ۳ مربی روی نیمکت این تیم نشستند. در راس موفقیت‌های فصول اخیر گل‌محمدی، باقری و پیروانی هستند که کمک شایانی کردند. آن‌ها با ارتباط خوب با بازیکنان مشکلات، بحران و ضعف‌ها را برطرف می‌کنند و چندین سال است که شاهد رقم خوردن نتایج خوب از این تیم هستیم. از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ پرسپولیس فقط ۳ سرمربی داشت و توانست ۶ بار قهرمان لیگ برتر شود که نشان می‌دهد کادرفنی کارش را به درستی انجام داده است. به طور حتم در ادامه و برای فصل آتی نیز باشگاه باید مربیانش را حفظ کند.

وی در پاسخ به این سوال که جذب بازیکنان سرشناس چقدر در موفقیت‌های پرسپولیس نقش داشته است، عنوان کرد: گل‌محمدی چند بازیکن را برای تقویت تیمش انتخاب کرد که در تیم‌های خودشان مهره‌های کلیدی و تاثیرگذاری بودند. دروازه‌بان و دفاع وسط‌های پرسپولیس این فصل اکثراً بازی کردند و برای قهرمانی نقش بسیار موثری داشتند. در بقیه پست‌ها بر مبنای نوع تاکتیک پرسپولیس از نفرات به خوبی استفاده شد، چون گل‌محمدی شناخت کافی از بازیکنانش داشت.

*باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس باید نگاه ویژه‌ای به رده‌های پایه‌ داشته باشد

کارشناس فوتبال در مورد جذب بازیکنان خارجی برای این فصل پرسپولیس تصریح کرد: شیخ دیاباته چند سال قبل در استقلال نشان داده بود که جز بهترین‌هاست، اما مصدوم شد و بدشانسی آورد. شاید اگر پریرا زودتر با جو پرسپولیس آشنا می‌شد می‌توانست بیشتر کمک کند، ولی اگر جای او به یک بازیکن جوان داخلی میدان داده می‌شد در سال‌های آینده تأثیرگذاری بیشتری را در تیم پرسپولیس می‌داشت.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه باید در بخش سازندگی و توسعه از داشته‌های خودمان استفاده کنیم، ادامه داد: به جای اینکه باشگاه پرسپولیس برود از سایر تیم‌ها، بازیکن شاخص بیاورد بهتر است با هزینه کردن در تیم‌های پایه‌ بهترین‌ها را آموزش دهیم. باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس باید نگاه ویژه‌ای به رده‌های سنی پایه‌ خود داشته باشد.

*مدیر توانمند موفقیت تیم را تضمین می‌کند 

کلهر در خصوص اینکه خرید‌های هر تیم باید با کارشناسی انجام شود، تاکید کرد: به طور حتم اگر باشگاه پرسپولیس تلاش دارد تا بازیکنان خوبی را جذب کند باید به بهترین شکل نفرات جدید کارشناسی شوند. کسانی باید به عنوان کارشناس یا اعضای کمیته فنی در باشگاه پرسپولیس حضور داشته باشند که خودشان در سطح بالا، فوتبال بازی کرده باشند. قطعاً یک کمیته فنی قوی با ارتباط ایده‌آل با سرمربی تیم پیشنهاداتی به کادر فنی خواهد داد تا از نظر اقتصادی تیم به سوی بهتر شدن برود.

وی درباره نقش مدیرعامل توانا در موفقیت پرسپولیس یادآور شد: مدیری که کارش را به درستی در باشگاه انجام دهد در نهایت به موفقیت تیم هم ختم می‌شود. امیدوارم در بخش مدیریت رضا درویش در مدیرعاملی باشگاه بماند.

*رقابت در آسیا با لیگ ایران متفاوت است

کارشناس فوتبال در مورد تقویت تیم فوتبال پرسپولیس برای حضور پرقدرت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، بیان کرد: برای فصل آینده هم باید خواسته‌های کادرفنی و گل‌محمدی اجابت شود تا نتایج خوبی در لیگ قهرمانان آسیا بگیرد. مطمئناً این رقابت‌ها بسیار سطح بالاتری نسبت به لیگ برتر کشورمان دارد و باید کاملاً تجهیز شود تا در آسیا جایگاه خوبی به دست آورد. در سال‌های گذشته اگر پرسپولیس نفرات بهتری در مسابقات آسیایی داشت از الهلال شکست نمی‌خورد.

کلهر در پایان خاطرنشان کرد: از همه مهمتر اینکه پرسپولیس بهترین طرفداران دنیا دارد. هوادارانش در سرما و گرما به ورزشگاه می‌آیند و تیم محبوب خودشان را حمایت می‌کنند. حتی زمانی که پرسپولیس در صدر جدول نبود، از حمایت‌شان دریغ نکردند تا تیم بتواند به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی برسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *