رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از ۲ بخش قضایی مانه و سملقان بازدید کرد

9:28 - 19 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۷۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از ۲ بخش قضایی مانه و سملقان بازدید کرد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در سفر به شهرستان مانه و سملقان (آشخانه) و بخش سملقان (قاضی) با مدیران قضایی، قضات، کارکنان و تنی چند از مراجعینِ این دو حوزه قضایی دیدار کرد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده در سفر به شهرستان مانه و سملقان (آشخانه) و بخش سملقان (قاضی) ضمن دیدار با مدیران قضایی و همچنین قضات و کارکنان و نیز گفتگو با تنی چند از مراجعینِ این دو حوزه قضایی علاوه به رسیدگی و پیگیری درخواست‌های مطروحه، مهمترین مشکلات مبتلابه را نیز در ابعاد مختلف بررسی و حسب مورد دستور‌های لازم را صادر کرد. 

 رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در جریان این بازدید بر ضرورت رفع اطاله دادرسی، تعیین تکلیف فوری وضعیت پرونده‌های مسن و کثیرالشاکی، رسیدگی سریع به دعاوی و اختلافات ریشه دار و تنش زا، بررسی دقیق مبانی شکل گیری و ابعاد اجتماعی و فرهنگی برخی جرائم خاص این منطقه، تسریع در اجرای احکام، قانون مداری و رعایت ضوابط و مقررات و نظم و انضباط طی سلسله مراتب اداری و حفظ کرامت مراجعین تأکید کرد. 

وی با بیان اینکه محل فعالیت کارکنان در هر مجموعه سازمانی، بعنوان خانه دوم آنان به شمار می‌رود بر ضرورت رعایت نظافت و پاکیزگی محیط کار تأکید کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده به برخی جرائم و دعاوی مطروحه در منطقه مانه و سملقان از جمله اختلافت ملکی و منازعه بر سرحقابه اشاره و اظهار کرد:با توجه به بروز خشکسالی‌های متوالی و محدودیت‌های منابع آبی و همچنین انجام معاملات ملکی -که غالباً به صورت قولنامه‌ای انجام می‌شود- لذا این قبیل اختلافات عمدتاً در قالب پرونده‌های قضایی تظاهر می‌یابد و حجم ورودی پرونده‌ها را به شعب و محاکم قضایی افزایش می‌دهد. 

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی تأکید کرد: با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و مدیریت مبانی شکل گیری این قبیل تنش‌ها می‌توان از آثار منفی و پیامد‌های نگران کننده متعددی که بر آن مترتب می‌شود پیشگیری نمود و دستگاه قضایی برای حصول موفقیت در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. 

ملاحظه تعدادی از پرونده‌های جریانی و زندانی دار و رسیدگی به اختلافات بین اهالی دو روستای شیرآباد و اسلام آباد بر سر حقابه از دیگر محور‌های سفر وی به این دو حوزه قضایی بود. 

 رئیس کل دادگستری خراسان شمالی پس از تشکیل جلسه در خصوص علل و عوامل اصلی بروز این اختلاف، به مدیران قضایی مانه و سملقان مأموریت داد با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این خصوص و استفاده از ظرفیت‌های موجود ابعاد مختلف این موضوع را بررسی و در راستای اصلاح ذات البین و حل مسالمت آمیز این قبیل اختلاف اهتمام جدی تری معمول دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *