رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سند توسعه هوش مصنوعی در حال تدوین است

12:30 - 17 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۵۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سند توسعه هوش مصنوعی در حال تدوین است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین سند توسعه هوش مصنوعی توسط شورای عالی فضای مجازی خبر داد و گفت: وزارت ارتباطات بیش از یک سال است که مرکز توسعه هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرده است.

خبرگزاری میزان _ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیات‌دولت با تاکید بر اینکه شورای عالی فضای مجازی کشور متولی ایجاد قوانین در زمینه هوش مصنوعی است، اعلام کرد: این شورا در حال تدوین سند توسعه هوش مصنوعی است. 

وی در ادامه افزود: وزارت ارتباطات نیز از یک سال و نیم گذشته مرکز توسعه هوش مصنوعی را راه اندازی کرده است. دستگاه‌ها مکلف هستند براساس یک نقشه راه ملی که در اختیار مراکز سیاست‌گذاری قرار داده شده است از ظرفیت‌هایی که هوش مصنوعی برای آن‌ها ایجاد می‌کند، استفاده کنند. 

وزیر ارتباطات اعلام کرد: در برنامه هفتم توسعه، ارتباطات و هوشمندسازی به عنوان یک فصل جدا آمده و بر استفاده از هوش مصنوعی برای استفاده حداکثری دستگاه‌ها از این فناوری تاکید شده است. 

زارع‌پور همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک متصل شده‌اند، گفت: اکنون دستگاه‌ها ۵۰ درصد خدمات خود را از این طریق ارئه می‌دهند و هدف‌گذاری برای سال جاری این است که ۱۰۰ درصد خدمات از این طریق ارائه شود.

وی در رابطه با مزایای استفاده از خدمات الکترونیک اظهار کرد: این روش باعث حذف امضا‌های طلایی، حفظ کرامت مردم و کاهش سفر‌های غیرضروری دورن‌شهری و برون‌شهری خواهد شد. 

وزیر ارتباطات همچنین تاکید کرد: در وزارت ارتباطات از بومی‌سازی و ایرانی‌سازی تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات استقبال می‌کنیم و آماده هرگونه همکاری با تمام شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *