فاز نخست پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها افتتاح می‌شود

16:24 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۱۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
فاز نخست پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها افتتاح می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رونمایی فاز نخست پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها با حضور رئیس جمهور خبر داد.

خبرگزاری میزان _ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز(چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به روزجهانی ارتباطات، اعلام کرد: عصر امروز پروژه‌های ارتباطی مهم و ملی با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یکی از این پروژه‌های مهم را فاز نخست فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها عنوان کرد و افزود: امروز از پوشش ۳ میلیون خانوار این پروژه رونمایی می‌شود و اپراتور‌ها در حدود ۱۰۰ شهر خدمات خود را آغاز می‌کنند و اگر مردم این سرویس را درخواست کنند اپراتور‌ها ظرف یک ماه موظف به ارائه آن به مردم هستند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه iranfttx.ir ببینند که آیا محله آنان تحت پوشش قرار گرفته است یا خیر.

زارع‌پور با اشاره به اینکه این پروژه کار بسیار بزرگی است، گفت: انجام این پروژه در کشور‌هایی با گستره جغرافیایی همچون کشور ما در حدود ۷ یا ۸ سال زمان برده است و ما می‌خواهیم تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوار‌ها یعنی ۲۰ میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی افزود: برای این منظور شبانه روز در تلاش هستیم که اینترنت پرسرعت و با کیفیت که زیرساخت توسعه کشور در ۲ سه دهه آینده است برای همه مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *