رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتصال همه مدارس به اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم

11:09 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۳۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اتصال همه مدارس به اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم
با امضای تفاهم‌نامه بین وزیر ارتباطات و سرپرست وزارت آموزش و پرورش تا ۲ سال آینده تمام مدارس شهری کشور به شبکه فیبرنوری متصل می‌شوند.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با امضای تفاهم‌نامه بین عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رضامراد صحرایی، سرپرست آموزش و پرورش، عملیات اجرایی طرح اتصال فیبرنوری مدارس شهری کشور به شبکه ملی اطلاعات از طریق فناوری فیبرنوری (FTTx) آغاز شد. 

این تفاهم‌نامه بر اساس سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات و به منظور تحقق هدف عملیاتی امکان اتصال و دسترسی پرسرعت، سازمان‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی، حوزوی، کسب و کار‌ها و کاربران تجاری با حداقل سرعت صدمگابیت بر ثانیه امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت‌خانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش برای اتصال مدارس شهری کشور به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبرنوری (FTTX) همکاری می‌کنند.

به همین منظور کارگروه راهبری مشترکی نیز برای اجرای این تفاهم‌نامه بین دو وزارتخانه تشکیل می‌شود و مقرر شده که این کار تا پایان دولت سیزدهم به سرانجام برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضا تفاهم‌نامه و آغاز عملیات اجرایی اتصال پر سرعت مدارس کشور به فیبرنوری با بیان اینکه آروزی ما این است که پس از شهرها، فیبرنوری را به روستا‌ها ببریم و پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها را به سرانجام برسانیم، گفت: تا پایان دولت سیزدهم، تمامی مدارس بر بستر شبکه ملی اطلاعات از طریق فناوری فیبرنوری به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: می‌دانم ممکن است برخی از مردم اکنون از سرعت و کیفیت اینترنت ناراضی باشند، اما با توسعه فیبرنوری می‌توان سرعت و کیفیت بالا را در اختیار مردم قرار داد.

وی تاکید کرد: امروز برای حوزه ارتباطات و آموزش و پرورش روز بزرگی است. چهارشنبه روز جهانی ارتباطات آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری برای ۱۰۰ شهر خواهیم داشت و این پروژه حاصل کار شبانه‌روزی اپراتور‌ها و دیگر بخش‌های فعال در این پروژه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *