معاون سازمان انرژی اتمی: مرسولات پستی با استفاده از فناوری پرتودهی آلودگی‎زدایی می‌شوند

10:01 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۹۷۶
معاون سازمان انرژی اتمی: مرسولات پستی با استفاده از فناوری پرتودهی آلودگی‎زدایی می‌شوند
معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌های ایران از امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی پست ایران خبر داد.

خبرگزاری میزان - پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌های ایران در حاشیه نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست از امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی پست خبر داد.

شیرمردی برگزاری نمایشگاه صنعت پست را یک اتفاق مهم ارزیابی کرد و گفت: چنین نمایشگاهی محل ارائه دستاورد‌های مهم و تخصصی کشور است که با زندگی مردم مرتبط بوده و با برگزاری آن فعالان صنایع و مردم نسبت به دستاورد‌ها مطلع می‌شوند و می‌توانند از بهترین خدمات استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌های ایران درباره مفاد تفاهم‌نامه با شرکت ملی پست، اظهار کرد: مفاد اصلی این تفاهم‌نامه مربوط به خدمات متقابلی است که می‌توانیم نسبت به این ۲ مجموعه داشته باشیم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران، آلودگی‌زدایی بسته‌های پستی از طریق پرتودهی را یکی از مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه و از ظرفیت علمی موجود در سازمان انرژی اتمی استفاده خواهیم کرد تا با کمک پرتودهی، مرسولات پستی را آلودگی‌زدایی کنیم.

وی تصریح کرد: به وسیله دستگاه‌های تولید شده در سازمان انرژی اتمی قادریم موادی را که ممکن است عامل حمله‌های بیولوژیک باشد، شناسایی کنیم و همچنین در این زمینه می‌توانیم دستگاه‌های تولید شده را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

شیرمردی، تاکید کرد: ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و برخی از نیاز‌های روز کشور در سازمان انرژی اتمی ایران وجود دارد که امیدواریم با این تفاهم‌نامه بتوانیم گامی در زمینه بهره‌گیری از این قابلیت‌ها برداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌های ایران بهره‌گیری از ظرفیت شرکت ملی پست را از اهداف مهم امضای تفاهم‌نامه دانست و گفت: ما به‌طور کلی خدمات متعددی را به صنعت پست کشور ارائه خواهیم کرد و البته حمل برخی از محوله‌هایی را که نیازمند ایمنی خاص جابه‌جایی است، نیز شرکت ملی پست برعهده گرفته است.

این تفاهم‌نامه همکاری میان معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها و مدیرعامل شرکت ملی پست در حاشیه نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست که از تاریخ ۸ تا ۱۱ خردادماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، به امضا رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *