معاون سازمان انرژی اتمی: شتاب‌دهنده الکترون توان بالا «CELV-۸» دستگاهی مهم با کاربری در بخش پلیمر و کشاورزی است

14:51 - 18 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۵۹۸
معاون سازمان انرژی اتمی: شتاب‌دهنده الکترون توان بالا «CELV-۸» دستگاهی مهم با کاربری در بخش پلیمر و کشاورزی است
مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها گفت که با راه‌اندازی نخستین سامانه شتاب‌دهنده الکترون توان بالا «CELV-۸» در استان قزوین، این استان به یکی از قطب‌های مطرح پرتودهی کشور در حوزه‌های کشاورزی و پلیمر تبدیل خواهد شد.

خبرگزاری میزان - سیدپژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها در حاشیه مراسم بهره‌برداری از نخستین سامانه شتاب‌دهنده الکترون توان بالا «CELV-۸» در استان قزوین، اظهار کرد: این دستگاه که امروز ما شاهد رونمایی و راه‌اندازی آن هستیم از جمله دستگاه‌های مهم با کاربری در بخش پلیمر و کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه در صنایع سیم و کابل و همچنین کشاورزی بسیار تاثیرگذار خواهد بود، بیان کرد: این دستگاه علاوه بر پرتودهی سیم و کابل، قادر است با تغییرات کمی در پرتودهی غلات و حبوبات نیز استفاده شود و دارای ظرفیت مناسبی برای پرتودهی محصولات است که امروزه در دنیا در دو حوزه کشاورزی و پلیمر از این دستگاه بهره می‌برند.

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها در ادامه با اشاره به عملکرد مرکز پرتودهی صنعتی قزوین تصریح کرد: امروز در مرکز پرتودهی صنعتی قزوین شاهد رونمایی و بهره‌برداری از نخستین شتاب‌دهنده الکترون توان بالا «CELV-۸» بودیم و این مرکز به‌عنوان یکی از قطب‌های پرتودهی در کشور در حوزه پلیمر‌ها و مواد غذایی فعالیت خواهد کرد.

شیرمردی در پایان اظهار کرد: در این مجموعه یکی از مسائلی که دنبال می‌شود، ایجاد ظرفیت برای تحقیقات دانشمندان، پارک‌های علم و فناوری و همچنین موسسه‌های پژوهشی است تا علاوه بر حوزه‌های کشاورزی و صنعت نیز بتوانیم در حوزه پژوهش نیز به مردم استان قزوین و سراسر کشور خدمات‌رسانی کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *