آماده‌باش ۱۲ بیمارستان تهران برای مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) / خدمت‌رسانی ۲۲۶ دستگاه آمبولانس و ۲ هزار نفر از کادر درمان

17:50 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۴۶۶
آماده‌باش ۱۲ بیمارستان تهران برای مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) / خدمت‌رسانی ۲۲۶ دستگاه آمبولانس و ۲ هزار نفر از کادر درمان
معاون درمات وزارت بهداشت گفت: در مراسم بزرگداشت امام رحل(ه) در حلقه اول ۴ بیمارستان سیار و ۱۲ درمانگاه پیش بینی شده و تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی، بهداشت و درمان نیروهای مسلح آماده خدمت رسانی هستند.

خبرگزاری میزان - جعفر میعادفر در نشست خبری کمیته بهداشت و درمان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل گفت: پیش‌بینی می‌شود در مراسم ارتحال امام راحل امسال حدود یک ونیم میلیون نفر شرکت داشته باشند و از این رو کمیته بهداشت و درمان مسئولیت ارائه خدمات به زائران از بدو حرکت به سمت مرقد تا پایان مراسم و بازگشت زائران به خانه‌های خودشان را دارد و مانند هر سال مسئول اجرایی این برنامه‌ها اورژانس استان تهران است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی در حوزه تغذیه بهداشت مواد غذایی و آب آشامیدنی از مسیر حرکت تا داخل مرقد صورت گرفته است، متذکر شد: زائران از آب بطری استفاده کرده و برای جلوگیری از گرما زدگی بهتر است از کلاه‌های نقابدار استفاده کنند، مواد غذایی نیز تحت نظارت کارشناسان بهداشتی طبخ و توزیع می‌شود.

رئیس سازمان اوژانس کشور اعلام کرد: همه زائران بیمه هستند و برای خدمات درمانی از آن‌ها هزینه‌ای گرفته نمی‌شود.

سعید کریمی معاون درمات وزارت بهداشت نیز در این نشست بیان کرد: در حلقه اول ۴ بیمارستان سیار و ۱۲ درمانگاه پیش بینی شده و تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی، بهداشت و درمان نیروهای مسلح آماده خدمت رسانی هستند و اگر فردی نیاز به دریافت خدمات داشته باشد، ۱۲ بیمارستان در تهران از جمله بهارلو، سینا، فیروزآباد و... در آماده باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه در جریان برگزاری مراسم بزرگداشت بیمارستان حضرت رسول به طور ثابت در ضلع شرقی حرم مستقر شده و آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است ادامه داد: از آنجایی که این مراسم علاوه بر تهران در تمام کشور برگزار می‌شود، همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور  در آمادگی کامل هستند.

محمد اسماعیل توکلی سرپرست اورژانس تهران نیز در این نشست از خدمات رسانی ۲۲۶ دستگاه آمبولانس و ۶۰ موتورلانس در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد و اظهار کرد: ۲ هزار نفر از کادر درمان در این مراسم خدمت‌رسانی می‌کنند و کارگروه‌هایی برای گرمازدگی، تخلیه سریع و حوادث مربوط به تجمعات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *