پیش‌بینی حضور بیش از یک و نیم میلیون نفر در مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)

11:01 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۱۲۹
پیش‌بینی حضور بیش از یک و نیم میلیون نفر در مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بالغ بر یک و نیم میلیون نفر در مراسم ۱۴ خرداد شرکت کنند گفت: سخنرانی رهبر معظم انقلاب از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

خبرگزاری میزان -  حجت الاسلام محمدعلی انصاری صبح امروز (۸ خرداد) در نشست خبری تشریح برنامه‌های مراسم ۱۴ خرداد بیان کرد: خدا را سپاسگذاریم که بعد از ایام کرونا شاهد برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم هستیم.

انصاری با بیان اینکه رساترین پیام جمهوری اسلامی ایران پیام انبیاست گفت: در نظر امام راحل طاغوت هر چیزی است که در برابر حق بایستد و هر فردی در هر جایگاهی اگر از مدار حق خارج شد می‌تواند طاغوتی باشد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) گفت: باید دستاورد جمهوری اسلامی ایران عبادت خدا باشد، البته منظور از عبادت صرفا خواندن نماز و روزه‌داری و... نیست بلکه عبادت یعنی انجام هر کار خیر و در خط شیطان حرکت نکردن.

وی با اشاره به اینکه رسالت جمهوری اسلامی زدودن هر چیز ضدخدایی است گفت: جمهوری اسلامی دارای روح است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب امام خمینی (ره) روح جمهوری اسلامی است.

انصاری گفت: وقتی مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند آغاز راهی است که در پیام امام راحل آمده است، از جمله اینکه در جمهوری اسلامی باید همه چیز از جمله اقتصاد، فرهنگ، دانشگاه‌ها متحول شوند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) گفت: به فرموده امام خمینی (ره) ملت وظیفه دارد در جمهوری اسلامی از دولتی که در خدمت مردم است حمایت کند و در صورت خطا وارد میدان شده و متذکر شود.

وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی میراث امام خمینی (ره) است گفت: امام راحل همیشه بر مبارزه با طاغوت تأکید داشتند و اگر کسی طرفدار ایشان و در خط ولایت فقیه است باید در طیف کسانی باشد که خدایی هستند.

انصاری ضمن تاکید بر ضرورت تببین اهداف امام خمینی (ره) علیه بیان کرد: امام راحل بر انتقاد از خود و جهاد اکبر تأکید داشتند. بعد از انتقادات باید دنبال اصلاح برویم. این اصل مهم در حل مشکلات مختلف جامعه باید سرلوحه اقدامات باشد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) گفت: ارادت به امام راحل نباید تبلیغاتی، شعاری و در تصاویر باشد ایشان بر دل‌ها حکومت می‌کردند، تبیین اهداف رهبر کبیر انقلاب باید در دانشگاه‌ها، اقتصاد و موارد مختلف دیگر سرلوحه و رسالت همه دستگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به ضرورت تببین ویژگی‌های شخصیتی و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اظهار داشت: در مراسم بزرگداشت حضرت امام راحل باید منشور جمهوری اسلامی بازخوانی شود و این رسالت ما در برابر ایشان است.

انصاری گفت: امروز انتقاد دلسوزان از هر طیفی درباره کشور و مسائل جاریه به جاست و اگر کسی حرفی می‌زند از سر دغدغه است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه امسال این مراسم برای تجلیل از رهبر کبیر انقلاب و جمهوری اسلامی برگزار می‌شود گفت: در این مراسم از سخنان رهبر معظم انقلاب بهره‌مند خواهیم شد.

وی بیان کرد: مقدمات مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه فراهم شده است و کمیته‌های سه‌گانه امنیتی، فرهنگی و اجرایی تشکیل و دستورات لازم صادر شده است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بالغ بر یک و نیم میلیون نفر در این مراسم شرکت کنند، گفت: برای این مراسم بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و جمعیت زیادی بنا دارند خودجوش و با خودرو‌های شخصی شرکت کنند که تمهیدات لازم برای پارکینگ و حداقل پذیرایی از آن‌ها اندیشیده شده است.

انصاری با بیان اینکه مراسم ۱۴ خرداد امسال از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود ادامه داد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب ۹ صبح آغاز خواهد شد و همانند سال‌های گذشته رهبران ادیان الهی نیز در مراسم حضور خواهند داشت.

وی گفت: امسال مهمانان زیادی از سراسر دنیا و بالغ بر ۳۰۰ نفر از عراق، سوریه، آسیای میانه و... داریم. خبرنگاران و رسانه‌های کشور‌های مختلف از جمله لبنان، عراق، انگلیس، افغانستان، ژاپن و سایر کشور‌ها نیز در مراسم حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به تعبیه ایستگاه‌های مختلف برای رفع گرمازدگی زائران با توجه به فصل گرما گفت: زائران از مبدا تا مقصد تحت بیمه قرار دارند و تحت پوشش بهداشت و درمان هستند و بیمارستان‌ها آماده پذیرش بیماران خواهند بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *