رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۸۳ دستگاه اجرایی و نهاد حاکمیتی خدمات برخط از قوه قضاییه دریافت می‌کنند/فناوری‌های نوین هوشمند سازی فرایند‌ها را سرعت داده است/استعلام‌های برخط نقش مهمی در تسریع امور مردم دارد

9:00 - 11 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۴۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۸۳ دستگاه اجرایی و نهاد حاکمیتی خدمات برخط از قوه قضاییه دریافت می‌کنند/فناوری‌های نوین هوشمند سازی فرایند‌ها را سرعت داده است/استعلام‌های برخط نقش مهمی در تسریع امور مردم دارد
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت:۸۳ دستگاه اجرایی و سازمان دولتی به صورت برخط از قوه قضاییه وب سرویس‌های متفاوت و گوناگونی دریافت می‌کنند.

خبرگزاری میزان - استفاده از فناوری‌های نوین، تبدیل روش‌های سنتی به فرایند‌های هوشمند، گذر از روش‌های سنتی به روش‌های نو، ارائه خدمات آسان و ارزان، کاهش هزینه‌های مردم، تغییر رویکرد‌ها با اولویت خدمت به مردم از جمله اولویت‌های اصلی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه است.

باهمین رویکرد اداره تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با هدف ارتباط و تبادل بیشتر اطلاعات و در قالب ارائه وب‎سرویس‌های الکترونیک به دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حاکمیتی ایجاد شد تا شکل جدیدی از همکاری‌های قوه قضاییه با دیگر دستگاه‌ها به صورت الکترونیک و برخط و با هدف سرعت در رسیدگی و کار‌های مردم و دستگاه‌ها آغاز شود.

محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استفاده از فناوری‌های روز دنیا، فرصت‌های بی‎شماری برای ارائه خدمت به مردم فراهم کرده است، گفت: ارائه خدمت به مردم در اولویت سیاست‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه قرار دارد. خدمات مرکز آمار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اختیار مردم قرار می‌گیرد. برخی از این خدمات قابل رویت است و مردم آن را به صورت کامل حس می‌کنند، اما برخی از خدمات به صورت پنهان است. استعلام‌های برخط جزو این دسته از خدمات است. استعلام‌هایی که باعث سرعت دهی خدمت به مردم شده است.

کاظمی فرد در ادامه استعلام‌های برخط و تعاملات قوه قضاییه با دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حاکمیتی را مورد توجه قرار داد و گفت: با اقدامات و تلاش‌ها صورت گرفته در حال حاضر ۸۳ دستگاه اجرایی و نهاد حاکمیتی خدمات برخط از قوه قضاییه دریافت می‌کنند و این موضوع نقش مهمی در تسریع امور مردم دارد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه ارائه این تعداد خدمات به دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حاکمیتی نشان از روحیه تعامل پذیر قوه‌قضاییه با سایر نهاد‌ها دارد، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۶۷ میلیون استعلام میان قوه‌قضاییه و دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ثبت رسیده است و این موضوع باعث تسریع در کار‌های مردم شده است. تمام تلاشمان را بکار گرفته ایم تا استعلام‌های برخط با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها را توسعه بخشیم. بر این باوریم که این اتفاق در سایه همفکری و تعامل شکل می‌گیرد که نتیجه نهایی آن باعث رضایت مردم می‌شود.

محمد کاظمی‌فرد در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد وب سرویس‌هایی که به دستگاه‌های اجرایی ارائه شد ۳۶ مورد بود، بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته نیز در مجموع ۱۱۳ وب سرویس به دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی ارائه شد که شاهد رشد ۳۱۵ درصدی در این زمینه هستیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه آماده ارتقای روابط با دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های حاکمیتی و سازمان‌های دولتی هستیم، گفت: معتقدیم هر چقدر ارائه خدمات و تبادلات اطلاعات در بستر الکترونیک و به صورت برخط و آنلاین صورت پذیرد سرعت دهی به امور مردم را در پی خواهد داشت، زیرا با این کار در وقت و هزینه‌های مردم صرفه جویی کرده‎ایم و روند رسیدگی به امور مردم را تسهیل و سرعت بخشیده‎ایم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *