رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادگستری استان بوشهر از اداره کل امور اقتصادی و دارایی برای رونق تولید استان حمایت می‌کند

16:01 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۳۵۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
دادگستری استان بوشهر از اداره کل امور اقتصادی و دارایی برای رونق تولید استان حمایت می‌کند
در جلسه‌ای مشترک مقرر شد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی با حمایت‌های دادگستری استان بوشهر بمنظور تقویت منابع و سپرده‌های واحد‌های تولیدی و پرداخت تسهیلات به طرح‌های سرمایه‌گذاری، با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ نفتی و پتروشیمی‌ها در جنوب استان تلاش کند.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری همراه با رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان بوشهر در نشست با نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، با تبریک دهه مبارک کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع)، اظهارکرد: نقش و عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بسیار مطلوب و قابل تقدیر است.

وی افزود: دستگاه قضایی استان با توجه به شعارسال در راستای رشد تولید و مهار تورم و هم چنین کمک به بهبود فضای محیط کسب کار استان، امنیت سرمایه گذاری در سطح استان تلاش می‌کند.

مهدی مهرانگیز در ادامه با اشاره به ازوم همکاری و تعامل بین ۲ مجموعه گفت: درجهت بهبود امور مرتبط با نقش و وظایف اداره کل امور اقتصادی و دارایی و حمایت از موارد فوق از طریق حضور نماینده تام الاختیار دادگستری در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی اعلام آمادگی می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهرهمچنین عنوان کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار بالاخص در بحث نقش و ماموریت دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوز‌ها در درگاه ملی مجوز‌های کشور که از اهمیت بالایی در نقش تولید و اشتغالزایی برخوردار است، هرگونه تاخیر یا ترک فعل در این خصوص قابل پیگیری است و قطعاً عملکرد تک تک دستگاه‌های مراجع صدور مجوز بر اساس گزارش اداره کل امور اقتصادی و دارایی رصد و ارزیابی دقیق خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی نیز با خیر مقدم و قدردانی از رئیس کل دادگستری استان و همراهان و تبریک دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر، به تشریح نقش و جایگاه دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارائی در استان پرداخت.

رسول زارعی افزود: نقش «وصول درآمد و تامین و تجهیز منابع مالی، مرزبانی اقتصادی از طریق گمرکات استان، حمایت و تامین مالی طرح‌های تولیدی و پروژه‌های سرمایه گذاری با مشارکت شبکه بانکی و بیمه‌ای و بهبود فضای کسب و کار بویژه از طریق تعامل با بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصیامکان پذیر می‌شود.

وی در ادامه از تلاش مؤثر واهتمام جدی رئیس کل دادگستری استان بوشهردر همه زمینه‌ها و بویژه «حمایت از تولید و سرمایه گذاری، رسیدگی و حمایت از فعالان اقتصادی، ورود موثر وی و دادستان استان در اجرای برنامه‌های رفع تداخلات اراضی ملی و پیگیری و کمک تسریع در روند تثبیت مالکیت دولت از طریق صدور اسناد مالکیت کاداستر قدردانی کرد.

همچنین از همکاری و تعامل ادارات کل بازرسی، ثبت اسناد و املاک و نمایندگان دادگستری استان در کمیته ها، و هیئت‌های استانی و همراهی روسای دادگستری‌ها در شهرستان‌های استان تشکر شد.

در این جلسه مقرر شد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی با حمایت‌های دادگستری استان بوشهر از جمله «حمایت لازم برای جلوگیری از فرار مالیاتی شرکت‌های بزرگ و فعالیت‌های پنهان اقتصادی، کمک به انتقال دفاتر و حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ و فعال استان» بمنظور تقویت منابع و سپرده‌های و افزایش توان تامین مالی واحد‌های تولیدی و پرداخت تسهیلات یه طرح‌های سرمایه‌گذاری، با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و واحد‌های بیمه‌ای توسط شرکت‌های بزرگ نفتی و پتروشیمی‌ها در جنوب استان تلاش کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در پایان نشست نیز ازمخزن اسناد مالکیت دولت و نحوه ثبت و نگهداری اسناد و اوراق بهادار دولتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی بازدید کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
0
با سلام . از اهتمام و جدیت و خصوصا حضور موثر و میدانی جناب اقای دکتر مهرانگیز رییس کل دادگستری استان قدردانی میکنم. تلاش ایشان برای بهبود شرایط تولید و رونق اقتصادی و بهبود فصای کسب و کار از طریق حمایت از فعالان اقتصادی ستودنی است و حضور و نشست ایشان با مسولان و حوزه های دولتی و بخش خصوصی و بویژه بررسی موضوعات فوق با مسولان اداره کل امور اقتصادی و دارایی بسیار موثر و راهگشاست. با آرزوی تندرستی و توفیق برای آقای مهرانگیز و تیم قضایی و نطارتی ایشان و متولیان امور اقتصادی، مالی و سرمایه گذاری در اقتصاد و دارایی استان بوشهر.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *