رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان بشرویه جهت برخورد با متخلفان خرید گندم دستور داد

8:57 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان بشرویه جهت برخورد با متخلفان خرید گندم دستور داد
دادستان قضایی عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه در خراسان جنوبی در راستای برخورد با متخلفان خرید گندم خارج از شبکه خرید دولتی دستور قضایی صادر کرد.

خبرگزاری میزان- احسان خسروی صبح امروز در زمینه برخورد با متخلفان خرید گندم خارج از شبکه دولتی اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه و راهبردی محصول گندم در جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی دولت برای تولید، تأمین و نگهداری و توزیع آن در سطح کشور به ویژه اهمیت آن در تأمین قوت غالب هموطنان، برابر اخبار و اطلاعات واصله اخیراً برخی اتباع کشور‌های همجوار با همدستی عناصر فرصت طلب و سودجو اقدام به خرید گندم از کشاورزان با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب دولتی و به صورت نقدی کرده‌اند.

دادستان قضایی عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه افزود: با اجاره اماکنی در سطح استان‌ها جهت ذخیره سازی و نگهداری آن به صورت انبوه و اقدام به انتقال آن به خارج از کشور می‌کنند. صرف نظر از احتمال سازمان یافتگی اقدامات مذکور از ناحیه دولت‌های خارجی نظر به تبعات سوء و غیرقابل جبران آن از قبیل کمبود گندم، گرانی قیمت، تقلب و کم فروشی همچنین افزایش قابل توجه قیمت مواد غذایی در سطح بین المللی و تحریم‌ها و همجواری این استان با کشور افغانستان و استان‌های مرزی، این موضوع موجب بروز ناامنی و مخدوش کردن امنیت غذایی و روانی شهروندان، ترویج و اشاعه شایعات، شائبه قحطی، تهییج بازار مصرف، موج سواری رسانه‌های بیگانه در دامن زدن به اخبار نگران کننده و نا امیدکننده در سطح جامعه و… خواهد شد.

وی گفت: نظر به حجم بالای تولید گندم در این حوزه قضایی و با التفات به تعیین دو مرکز خرید گندم مجاز در شهرستان (الف. شرکت تعاونی روستایی اسلام بشرویه “مستقر در بشرویه جنب مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام”، ب. شرکت تعاونی روستایی امام رضا “مستقر در شهرک امام خمینی رحمه الله علیه”)، مقرر است ضمن ابلاغ موضوع به تمامی یگان‌های زیر مجموعه، در صورت شناسایی افراد سودجو و فرصت طلب، با هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان ضمن ممانعت از خرید و فروش و خروج گندم مصرفی در خارج از چرخه قانونی آن، نسبت به نظارت حداکثری بر کامیون‌های باری و حمل و نقل جاده‌ای در نقاط خروجی شهرستان و جلوگیری از خروج کمباین‌ها بدون مجوز جهاد کشارزی اقدام و گزارشات احتمالی بدون فوت وقت جهت تصمیم مقتضی و برخورد با افراد و عناصر سودجو و فرصت طلب به این دادستانی اعلام شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *