رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: استفاده از ظرفیت صلح یاران در کاهش حجم پرونده‌های قضایی موثر است

8:43 - 09 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: استفاده از ظرفیت صلح یاران در کاهش حجم پرونده‌های قضایی موثر است
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: ۲۵۶ صلح یار با دادگستری خراسان جنوبی همکاری می‌کنند.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین موحدی‌راد در همایش صلح‌یاران استان اظهار کرد: مزد شما صلح‌یاران را خداوند می‌دهد، چون با او معامله می‌کنید.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ذات البین در دین اسلام، گفت: در حدیث آمده است که پاداش صلح دادن بین دو نفر از تمام نماز و روزه‌ها برتر است.

حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی‌راد، با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) می‌فرمایند: «خوشا به حال اصلاح کنندگان بین مردم، که آنان همان مقرّبان روز قیامت‌اند»، گفت: حضرت علی (ع) هم فرمودند که بر روی زمین به کسی مصلح گفته نمی‌شود مگر اینکه در آسمان‌ها به او مصلح گفته باشند.

رئیس کل دادگستری سیستان وچستان ادامه داد: باید قدر خود را بدانید، چون ارزش برقراری صلح و سازش با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به استفاده دستگاه قضایی از ظرفیت نخبگان و معتمدانی که تاثیر کلام دارند برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و اختلافات خانوادگی، عنوان کرد: بنا بر تأکید رئیس قوه قضائیه باید از ظرفیت‌های موجود در محلات برای برقراری صلح و سازش بهره گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ما هم در خراسان جنوبی درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت ۲۵۶ صلح یار خراسان جنوبی، حجم پرونده‌ها قضایی را کاهش دهیم.

علیمردانی معاون رئیس کل دادگستری استان در امور شورا‌های حل اختلاف در این همایش اظهار کرد: در سال گذشته ۳۵ هزار و ۳۸۹ پروند در شرای حل اختلاف استان مطرح شده است که ۴۲درصد با مصالحه و سازش ختم شده است.

گفتنی است در این همایش از تعدادی صلح یار برتر در سطح استان خراسان جنوبی تقدیر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *