آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان بررسی شد

22:20 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۶۷
آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان بررسی شد
رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان به بررسی آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم، پیشگیری از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی و کاهش وقوع جرایم سرقت و نزاع دسته جمعی در استان مهم‌ترین خبر‌های جلسه امروز شورای پیشگیری از جرم پرداخت.

خبرگزاری میزان - حیدر آسیابی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: با اقدامات به موقع دادگستری استان، امسال دست دلالان از بازار خرید گندم کوتاه شد.

وی گفت: نسبت به بقیه خرید گندم هم نظارت می‌شود و با دلالانی که بخواهند در چرخه خرید تضمینی اختلال ایجاد کنند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان درباره آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی هم گفت: دستگاه‌های متولی مکلفند درباره آثار سوء ناشی از آتش زدن بقایای محصول پس از برداشت، اطلاع رسانی و با متخلفان برخورد کنند. 

آسیابی گفت: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی علاوه بر آسیب به خاک و محیط زیست، خطر سرایت آتش به جنگل‌ها وزمین‌های کشاورزی مجاور را بیشتر می‌کند. 

رئیس کل دادگستری گلستان درباره موضوع دوم جلسه امروز که درباره بررسی وضعیت نزاع و درگیری و سرقت‌ها بود هم گفت: خوشبختانه امسال با تلاش موثر قضایی و انتظامی، میزان وقوع نزاع ودرگیری در استان ۸ درصد کاهش یافته است. 

آسیابی افزود: در کاهش سرقت هم در حالیکه سراسرکشور با افزایش مواجهیم امسال با ۵ درصد کاهش، رتبه دوم کشور در زمینه کاهش سرقت را به دست آورده ایم که نتیجه اقدامات هماهنگ دستگاه قضایی و انتظامی است.

سردار محمدسعید فاضل دادگر، فرمانده انتظامی گلستان نیز در این جلسه گفت: با اقدامات قاطعانه دستگاه قضایی و حضور به موقع پلیس امسال شاهد کاهش سرقت و نزاع در استان هستیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *