قیمت خرید تضمینی گندم باید 25 درصد افزایش یابد/ افزایش تورم روستایی با افزایش قیمت حامل‌های انرژی

9:28 - 06 تير 1394
کد خبر: ۵۶۷۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم گفت: دولت باید قیمت خرید تضمینی گندم را 25 درصد افزایش دهد.
قیمت خرید تضمینی گندم باید 25 درصد افزایش یابد/ افزایش تورم روستایی با افزایش قیمت حامل‌های انرژیعباس پاپی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه دولت باید یک بازنگری در موضوع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی داشته باشد، افزود: بر این اساس قیمت خرید تضمینی گندم نیز باید افزایش 25 درصدی داشته باشد.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در حال حاضر1155 تومان است و بارها گفته ایم که دولت باید بازنگری در قیمت‌های خرید تضمیینی محصولات کشاورزی داشته باشد اما فعلا دولت مقاومت می کند.

 به گفته نماینده دزفول با توجه به اینکه اکنون زمان خرید تضمینی محصولات کشاورزی است دولت باید  نرخ خریدهای تضمینی را با توجه به تورم مشخص کند.

 وی بیان کرد: نرخ خرید تضمینی بر اساس نرخ تورم محاسبه می شود و بر این اساس دولت باید قیمت گندم را برای سال آینده مشخص کند.

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه افزایش نرخ خرید تضمینی باید حداقل باید با توجه به تورم اعلام شده از بانک مرکزی تعیین شود، افزود: نرخ تورم اعلام شده نسبت به تورم در روستاها کمتر است و باید توجه داشت که تورم روستایی به شدت بیشتر است.

وی افزود: عامل جدیدی هم به تورم روستایی اضافه شده و بحث گرانی سوخت است. افزایش اخیر قیمت سوخت باعث شده تورم روستایی به شدت بالا رود.

پاپی زاده با اشاره به اینکه در کشور کشاورزی سنتی قالب است، گفت: گران شدن باعث شده کشاورزی سنتی که اتلاف انرژی در آن بالاست پر هزینه تر شود زیرا در کشاورزی سنتی سوخت بیشتری مصرف می شود تا غیرسنتی .

وی ادامه داد: در مجموع افزایش قیمت سوخت به مراتب خیلی زیاد، قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را افزایش می دهد و بر این اساس باید در سال آینده 25 درصد قیمت خرید تضمینی گندم افزایش یابد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *