مشاور حقوقی خانواده نوری: شرایط دفاع برای حمید نوری وجود ندارد و ارتباط وی را با وکلای ایرانی قطع کرده‌اند

20:39 - 08 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۲۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مشاور حقوقی خانواده نوری: شرایط دفاع برای حمید نوری وجود ندارد و ارتباط وی را با وکلای ایرانی قطع کرده‌اند
مشاور حقوقی خانواده نوری با اشاره به برگزاری یازدهمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری گفت که وی امکان دفاع موثر از خود را ندارد.

خبرگزاری میزان_ هیبت‌الله نژندی منش، مشاور حقوقی خانواده حمید نوری در گفتگوی تلویزیونی درباره برگزاری یازدهمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید نوری گفت: در جلسه امروز و در مرحله نخست، دادستان دلیل و حرف جدیدی ارائه نداد؛ یک مورد بحث تخلیه تلفن همراه حمید نوری و یک مورد مربوط به کتابی از یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین بود.

وی اظهار کرد: اتفاق مهم در کل رسیدگی دادگاه در جلسه امروز و در دفاعیات وکلای نوری بود که یک موضوع بسیار حساس و جدی را مطرح کردند که یک نقطه ضعف جدی را در دستگاه قضایی سوئد نشان می‌دهد.

 نژندی منش گفت: شاید از این به بعد باید پرونده نوری را با این روند جدید دنبال کنیم. اتفاقی که می‌تواند تغییر بسیار جدی حتی نسبت به مرحله بدوی در پیش رو داشته باشد.

مشاور حقوقی خانواده حمید نوری یادآور شد: شرایط دفاع برای نوری وجود ندارد و وی دسترسی به اوراق و استاد مرتبط با پرونده را ندارد.

نژندی منش گفت: نوری نمی‌تواند اسناد و فایل‌های جدید را مطالعه کند و ارتباط وی را با وکلای ایرانی قطع کرده‌اند. همانطور که نوری را با فریب به دام انداختند و به سوئد کشاندند دستگاه قضایی سوئد اقدام غیراخلاقی دیگری را انجام داده است؛ استفاده از یک مامور پلیس که به صورت سری و غیراخلاقی تحقیقات جداگانه انجام می‌داد.

وی با تاکید بر این موضوع که وکلای حمید نوری تا امروز از این موضوع اطلاعی نداشتند، گفت: هیچگونه بازجویی و تحقیقی از متهم بدون حضور وکلا نباید صورت گیرد.

مشاور حقوقی خانواده نوری همچنین اظهار کرد: خواسته وکلای نوری از دادگاه تجدید نظر این بود که باید کیفرخواست را رد و تبرئه نوری را اعلام کند، در غیر این صورت با نظام قضایی سوئد سازگاری ندارد. قرار شد وکلای نوری سوالات خود را در روز‌های آینده به صورت دقیق‌تر مطرح کنند و دادستان در جلسه ۲۹ خرداد (۱۹ ژوئن) پاسخ بدهد.

نژندی منش گفت: روند پرونده از این پس به این نقض و نقص اخلاقی برمی‌گردد که دستگاه پلیسی سوئد انجام داده است و پرونده روی این محور باید بچرخد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حمید نوری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *