رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری میزگرد بررسی پرونده حمید نوری در دانشگاه تهران

18:07 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۶۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برگزاری میزگرد بررسی پرونده حمید نوری در دانشگاه تهران
میزگرد بررسی ابعاد بازداشت و محاکمه حمید نوری در سوئد و موضوع گروهک تروریستی منافقین با حضور کارگردان مستند بی‌وتن‌ها و فرزند حمید نوری برگزار شد.

خبرگزاری میزان - میزگرد بررسی ابعاد پرونده حمید نوری روز چهارشنبه، در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این میزگرد مجید نوری و حسین شمقدری، مستند ساز و کارگردان مستند «بی‌وتن‌ها» حضور داشتند.

نوری در این نشست ضمن اشاره به تجربه حضور خود در سوئد در جریان دادگاه‌های حمید نوری، گفت: افرادی که در این پرونده ادعاهایی را مطرح می‎کنند از رو در رو شدن و صحبت درباره این موضوع، بیم دارند.

فرزند حمید نوری، می‎گوید: روزنامه «آفتون بلادت» سوئد که به تازگی منتشر شده اذعان می‌کند که مدت زمان بازداشت حمید نوری یک رکورد در سوئد و حتی در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

به گفته وی، دادستان سوئد در برابر برخی ایرادات وکلای پدرش هیچ پاسخی ندارد.

نوری در بخشی دیگر با اشاره به اینکه اعضای گروهک تروریستی منافقین با دروغ‎پردازی‎های خود در جریان این پرونده، واقعیت‌ها را تحریف می‌کنند، اظهار کرد: سوئد از نظر رسانه‌ای بسیار بسته عمل می‌کند و اجازه اخبار رسانه‌ای مخالف را نمی‌هد.

مجید نوری، بیان کرد که از نماینده عفو بین الملل پرسیده شد که چرا صحبت‌های وکلا و فرزندان حمید نوری را انتقال نمی‌دهند که او گفت از طرف دولت سوئد تحت فشار قرار دارد.

در ادامه این نشست شمقدری ضمن اشاره‌ به فعالیت‌های گروهک تروریستی منافقین، گفت: این افراد به طور مستقیم دست به سلاح برده و به قتل عام مردم پرداختند؛ این‌ها جنایتکار هستند.

کارگردان مستند «بی‌وتن‌ها»، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موارد متعدد مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: رسانه‌های غربی در دفاع از اعضای گروهک تروریستی منافقین که دستشان به خون هزاران ایرانی آغشته است، اقدام کرده‎اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *