روزنامه سوئدی: حمید نوری رکورد بیشترین میزان حبس در سلول انفرادی در تاریخ سوئد را شکسته است

7:00 - 10 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۸۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روزنامه سوئدی: حمید نوری رکورد بیشترین میزان حبس در سلول انفرادی در تاریخ سوئد را شکسته است
یک روزنامه سوئدی در گزارشی به وضعیت بازداشت و محاکمه حمید نوری پرداخته و می‌گوید نوری فردی است که دارای بیشترین میزان حبس در سلول انفرادی در تاریخ سوئد است.

خبرگزاری میزان – یک روزنامه سوئدی در گزارشی به وضعیت بازداشت و محاکمه حمید نوری در این کشور پرداخته و مدت زمان بازداشت وی در سلول انفرادی را یک رکورد توصیف می‌کند.

روزنامه «افتون بلادت» در این گزارش به نقل از «توماس بودستروم»، وکیل حمید نوری، می‌نویسد: حمید نوری، زندانی ایرانی محکوم به حبس ابد اکنون فردی است که دارای بیشترین میزان حبس در سلول انفرادی در سوئد است؛ او اکنون هزار و ۲۹۵ روز را (تا پایان ماه می) در یک سلول ۷ متر مربعی گذرانده و از دیگر زندانیان جدا شده است.

این روزنامه سوئدی، می‌افزاید: حمید نوری در جریان سفر به سوئد بازداشت و پس از محاکمه به حبس ابد محکوم شد.

به نوشته «افتون بلادت»، این شهروند ۶۲ ساله ایرانی در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹ با محدودیت‌هایی بازداشت شد، در ماه می ۲۰۲۲، محدودیت‌ها در رابطه با پایان محاکمه در دادگاه منطقه‌‎ای برداشته شد، اما به گفته «توماس بودستروم»، انزوای حمید نوری از آن زمان ادامه داشته است. 

این گزارش به نقل از وکیل حمید نوری، می‌‎گوید: وقتی دادگاه منطقه‌ای محدودیت‌ها را لغو کرد، اداره زندان‌ها به دلایل امنیتی که هرگز دلایل آن ارائه نشد، نوری را در انزوا نگه داشت.

به نوشته این روزنامه سوئدی، این بدان معناست که حمید نوری اکنون هزار و ۲۹۵ روز یا بیش از ۳.۵ سال را در سلول انفرادی به سر می‌برد؛ با این اوصاف، او رکورد بازداشت در سلول انفرادی را که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به مدت هزار و ۲۴۶ روز و با محدودیت‌هایی در بازداشت همراه بود، پشت سر گذاشته است.

 

روایت یک روزنامه سوئدی از وضعیت حمید نوری در بازداشتگاه‌های سوئد

 

«بودستروم»، می‌گوید: حمید نوری منزوی‌ترین زندانی تاریخ سوئد است؛ او در گذشته چندین بار با خانواده‌‎اش ملاقات داشته است، اما اکنون اجازه ملاقات و تماس با آن‌ها را ندارد. ما مجبور شدیم زمان و انرژی زیادی را صرف کنیم تا او حتی اجازه داشته باشد با وکیل ایرانی خود صحبت کند و این کاملاً نامفهوم است.

به گفته بودستروم، علاوه بر مدت طولانی بازداشت، حمید نوری بین بازداشتگاه‌های «سولنتونا» و «کرونوبرگ» منتقل شده که این امر منجر به عدم انجام ملاقات‌های برنامه ریزی شده برای وی شده است.

وکیل حمید نوری، می‌افزاید: وقتی در نهایت زمان بازدید در «سولنتونا» ر ا به دست آوردیم، نوری به کرونوبرگ منتقل شد و سپس زمان ملاقات دیگر اعمال نشد. وقتی بالاخره زمان ملاقات در «کرونوبرگ» را به دست آوردیم، او چند دقیقه قبل از بازدید به «سولنتونا» منتقل شد.

«افتون بلادت» در بخشی دیگر، می‌نویسد: حکم صادر شده علیه نوری مورد تجدیدنظر قرار گرفته است و روند در دادگاه تجدیدنظر سوئد ادامه دارد؛ این در حالی است که دادگاه و دادستان نیازی به ادامه محدودیت نمی‌بینند. 

«بودستروم» همچنین گفته است: زمستان گذشته یکی از قضات پرونده به سازمان زندان سوئد تعلیق نامه‌ای نوشت که در اسرع وقت نظر خود را اعلام کنند، اما آن‌ها هنوز این کار را نکرده‌اند. در ۲۰ آوریل، تلاش دیگری برای تماس با سازمان زندان در رابطه با این بیانیه انجام شد، اما موفقیت آمیز نبود.

وی می‌گوید ما هنوز منتظر پاسخ هستیم.

در همین حال سازمان زندان سوئد در ایمیلی تایید می‌کند که حمید نوری با هزار و ۲۹۵ روز بازداشت در سلول انفرادی، فردی است که در حال حاضر بیشترین مدت بازداشت در انفرادی را دارد، اما نمی‌خواهد پاسخ دهد که از آن زمان تاکنون در چه بخشی نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حمید نوری سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *